Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Hmm..

Fick en kommentar om att " den mamman kanske behövde komma ut utan bebis",,
hon har haft barn i några veckor, man kan inte mena att man ska komma ut utan bebis så fort,

då är man egoistisk och då tänker man fan inte på bebisen, det är jobbigt, men ska man va förälder så får man stå ut dom första månaderna som är så viktiga. Det förstår väl alla nyblivna föräldrar som har läst på lite så man vet lite hur man ska göra med allt. 
Det är lika jobbigt för alla nyblivna föräldrar, men man får liksom ta det som det är,
 om man har börjat lämna iväg barnet innan den ens är 1 månad, då kommer dom säkert lämna iväg den ofta inom dom första månaderna, och då kommer bebisen bli förvirrad och knappt veta vem som är dens föräldrar.
Har en kompis som gjorde så, och hennes barn är jätteförvirrad och det märks att det har satt sina spår.

Men det märks så väl hur olika man tänker, endel är verkligen inte mogna för att ha barn. Så är det bara.
Det handlar om logiskt tänkande, och det säger väl sig självt att om man har tröttnat efter 3 veckor och åker ut och super så då är man inte mogen att ta det ansvaret som man ska när man är förälder.
Det är ett jävla snack om det där, du kommer får höra massor nu ska du veta, jag vet flera stycken som tycker det är så dålig stil att göra sådär.
Men men det är ditt liv och du får göra hur du vill.
Hoppas bara inte barnet tar skada.

Och du " M " som kommenterade har ingen aning om vem jag menar, jag känner 3 stycken som har fått barn i Juli.





Jag har då vikt massa kläder idag och stoppat in i garderoberna, myst massa med Hugo, tittat på film,
diskat och lite småpyssel.
En soft dag. :)

Får se vad man ska hitta på imorgon. Ronny jobbar kväll Måndag - Onsdag.
På Torsdag är han ledig, han åker ju med sin mamma & co på Torsdag morgon och kommer hem på Lördag kväll.
Syrran ska " bo " hos mig, ska bli jättemysigt. :)

Puss

Kommentarer
Postat av: M

Nej, jag vet inte vem du är, det skrev jag i min förra kommentar(när den där grabben skrivit så taskigt om dig du vet) Jag har barn i din ålder så jag har lite erfarenhet om hur man kan må efter att ha fått barn. Visserligen så hade jag inte barnvakt till nån av mina ungar fören dom var över 1,5 år. Vi är väldigt täta och har bättre kontakt än många andra barn och föräldrar har. Men alla är ju olika eller hur? Det måste du väl hålla med om. Jag menar inget ont eller så. Jag bara skrev min åsikt. Du hettar lite snabbt tycker jag. Vill du inte att jag ska kommentera mera så säg bara till så slutar jag :)

2008-08-17 @ 21:24:29
Postat av: Jessica

Okej, nu ska jag berätta vad jag tycker, Jag tycker att om man skaffar barn så måste man ta sitt ansvar och ta hand om det,då menar jag alltså att man kanske inte kan ut och festa när barnet är så litet, det visar ju att man kanske inte är mogen för ett barn? hmm.. Om man tycker att man är redo för att festa så fort man har ploppat ut ungen, eller veckor efter, är barnen 2-3 veckor så är det väl klart att man tänker vad fan det är för fel, så jag håller med dig Nina..det är ju endå små liv man pratar om. <3

2008-08-18 @ 12:21:13
URL: http://jessansegna.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback