Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Hmm?

Jag funderade lite på hur länge Hugo kommer kunna ha vagnen,, hur många kilo den kan ta,, och undrar om den går att köra i snö i vinter? Annars får vi väl köpa en ny, igen. :P

Vi har ju inte varit på bvc på några månader nu, ska dit den 29 Aug, men sist vägde han 8440g.
Så nu borde han väga 9 kg iallafall.
Han kan fortfarande ha byxor i storlek 68 eftersom han inte har sån fet mage,
men dom är såklart korta i längden, han har alltid varit lite längre än "normalt".
Endel byxor i storlek 74 halkar bara av. Och storlek 74 är ju för 6-9 månader, nu är Hugo snart 10 månader.

Han väger ju under "normal" på kurvan, men egentligen, dom flesta jag pratat med som är lika gamla som Hugo väger ungefär likadant, då är alla dom underviktiga isf..
NU SKA NI SOM LÄSER INTE TRO ATT HAN ÄTER FÖR LITE, HAN ÄTER TILL OCH MED LITE MER ÄN VAD HAN SKA GÖRA + extra fett i all mat.
Det har varit skitjobbigt, det känns som att bvc kärringen tror att vi inte matar han,
men jag har lärt mig att man inte ska lyssna på bvc, alla där säger olika om allt,
man behöver knappt nån hjälp av dom, det är mycket bättre att göra det som känns bäst själv, och så har man ju sina vänner som också har barn som man kan prata med.


När han föddes vägde han 4050, alla trodde han skulle väga mer eftersom jag gick över nästan 2 veckor,
men inte då.
Det är rätt vanligt nu för tiden att bebisar väger runt 4 kg..
tycker synd om dom som ska klämma ut en unge som väger närmare 4,5 - 5kg hehe,, dom måste ju spricka rätt mycket. :S
Min bror Mattias vägde 4800 när han föddes. Stackars mamma, fast som tur var var han ju inte första barnet.! :P
Jag behövde bara sy 2 stygn, det är jag såå glad för!

Men iallafall, Hugo gick ju ner till typ 3600 g när vi var på bb eftersom min mjölk inte ville komma igång,,
Sen tog det nån månad innan han passerade födelsevikten.
Första veckan gick han upp 200g, men sen gick han bara upp 20g / vecka i nån månad, tills jag fick ge upp amningen..
Jag är glad iallafall att han fick känna den närheten dom känner när man ammar, en månad iaf. Det är ju så viktigt dom första veckorna. Det minskar risken för plötslig spädbarnsdöd massor.

Men nu snart har min sötnos passerat den gränsen också, det är vid 1 år har jag läst nånstans.


Nej nu har han somnat, och mitt huvud värker som satan så nu ska jag sova en stund och hoppas det går över, så jag kan träffa Therese en stund sen, och Jessica senare.

Puss


Kommentarer
Postat av: frida

hur gammal e hugo??Leon är 6 månader o väger 9 kg haha

2008-08-12 @ 09:36:19
URL: http://mammafrida.blogspot.com
Postat av: marlene

våran vagn kan ta 15 kilo eller till 36 mån, så nå sånt borde det väl vara på eran oxå=) har oxå funderat på i vinter hur det ska gå men annars får vi välö ta gamla vagnen om det inte går med den nya=) puss

2008-08-12 @ 09:50:01
URL: http://marlene1983.blogg.se/
Postat av: Frida

sv: ja men du vet de är väldigt olika för alla!! bara för att de va så för dig är de inte så för andra

2008-08-12 @ 10:39:20
URL: http://friidavs.blogg.se/
Postat av: jessiie

BVC gnäller oftast bara .. så man ska göra som man själv tycker o så länge barnet mår bra så är de de bästa!

2008-08-13 @ 12:04:18
URL: http://jessiie.bloggagratis.se

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback