Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Sömn..

.. behövs, och imorse gick Ronny upp med Hugo vid 7, så jag fick sova ut lite. : )
Ronny hade ju sovit i nästan 12 timmar då. :P

Fick höra om en som har ett barn på några veckor gammalt som redan har varit ute och festat, helt sjukt, jag fattar inte hur man kan göra så.
Jag fattar inte hur man klarar av det, jag skulle inte klara av att va ifrån Hugo längre än 1 timme när han var så liten. Första gången  vi hade barnvakt var när Hugo var 2 ½ månad, och då var jag sjuk och Ronny gick på en viktig kurs, så vi fick lov att ha hjälp en natt.
Men det var riktigt jobbigt, jag saknade Hugo så jag höll på att dö! Fast då höll jag ju på att dö också, låg på akuten och var jättesjuk..

Jag festade inte förräns Hugo var nästan 4 månader gammal, då är det mer okej. Och då var Ronny hemma med Hugo och myste. :)
Helst ska man va hemma med barnet omkring sig i 6 månader, det är såå jävla viktigt att dom känner närheten till sina föräldrar.
Känner dom sig inte älskade på rätt sätt så kan dom få för sig att dö, även kallad plötslig spädbarnsdöd.
Hemskt.

Jaja det är inte mitt problem, tycker bara det är så dumt.
Även om allt är skitjobbigt med ett nyfött barn så kan man inte lämna bort dom för att "få lite egen tid".
Det är alldeles för tidigt för det.

Nu kommer säkert en människa ta för givet att det är henne jag skriver om, men det behöver inte va dig jag skriver om. Så kom inte med nå sura besserwisser ord som du brukar göra.



Snart ska jag sminka mig, ska följa mammsen på maxi och handla lite gröt, välling, puréer m.m.

Puss






Kommentarer
Postat av: marlene

sv: du e så go gumman:) skoj å få umgås lite idag:) måste göras om snarast=) love u!puss

2008-08-17 @ 13:22:02
URL: http://marlene1983.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback