Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Blä!

Fy vad jag hatar när Ronny kommer in och stinker rök, det luktar så äckligt.
Jag hatar det ännu mer när han kommer in och stinker och gosar med Hugo!
Jag är skitnojjig att Hugo ska få i sig massa gifter.

Men det värsta är nog, när man ser gravida tjejer stå och röka, det ser så jäkla hemskt ut.
Stackars barn, hur kan man utsätta dom för det?
Tänk vad mycket "fel" det kan bli om man röker under graviditeten,
det är ju så mycket större chans att barnet ska få kolik, astma, komplikationer vid förlossning m.m.
 Alla jag känner som har rökt under graviditeten har fått barn som har fått kolik.
Det är ju lite tragiskt, jag frågar mig det igen, varför utsätter man sitt eget barn för nåt sånt?!

Jag slutade röka & snusa så fort jag fick veta att jag var gravid.
Och det var nog ett av dom bästa besluten jag någonsin har gjort,
tänk om Hugo hade fått nån sjukdom eller nåt pga det, jag hade mått skit hela livet, och Hugo också kanske..

Näe ni gravida kvinnor som röker, fimpa. Sluta va själviska och tänk på vad ni riskerar.
Ens barn är ju det bästa som finns i ens liv, och inte vill man väl att dom ska må dåligt när dom är födda, likaså
när dom är i magen.

Jag är stolt över mig själv att jag klarade av att sluta röka och snusa bara sådär helt plötsligt, och jag har inte börjat igen.
Man gör ju allt för sitt barn, eller hur?!





Kommentarer
Postat av: Helen

Ja usch. Ja hade tur som klarade av att sluta,men ja slutade en månad innan ja visste nå,men ja klara av de iaf. Sen efter att Ida kom t världen har ja tatt en cigg å inge mer:) De luktar verkligen röööööööööv av de:( Love you..Puss<3

2008-12-21 @ 12:39:53
URL: http://zzirrop.blogg.se/
Postat av: Lola

vi e 4 syskon o mamma rökte varje gång hon va gavid, o alla vi HATAR cigaretter,röken,snus, allt som har med sånt å göra nu! men håller med dej, förstår inte hur man kan stå å röka, och VISA bland folk att man röker, när man står där o putar med magen. Väldigt själviskt!





Och sen ville jag inte bråka, jag ville bara säga att jag inte höll med, jag e inte sur, och du e inte sur, thats it :) God jul :P

2008-12-21 @ 13:08:30
URL: http://gullgull.blogg.se/
Postat av: marlene

håller med dig gummsan=) puss

2008-12-21 @ 17:30:44
URL: http://marlene1983.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback