Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Oh no ..

Min lillebror Lars ringde, han fyller 12 imorgon,, och det hade jag såklart totalt glömt bort..
Så jag & Adde ska till pappa imorgon,, i skattungbyn,,
alltså dom tror att det är så lätt att ta sig dit, det tar fan mer än 30 min att åka härifrån och det kostar.
Och om Adde inte kan så kan inte jag,  ska jag gå eller? Jag har ju inge körkort, tack och lov..

Pappa & mina bröder där har inte varit hit på över 1 halvår, dom åker till mora varje vecka, men kan inte åka till varken mig eller Adde och hälsa på, inte ens svänga in och säga hej. Jag & Adde bor ju nära varandra, 200 m kanske det är mellan oss,,
men pappa bryr sig inte ett skit.
Det är bara vi som ska ställa upp för dom,,

Pappa ringer aldrig, skickar aldrig sms, enda kontakten jag har med honom är på msn varannan vecka typ,,
jag har försökt såå många gånger såå många år att få han att ändra sig,,
jag skulle bli glad om jag fick sms där han undrar hur vi mår..

Enda gången han hör av sig till Adde är när han behöver hjälp med nån bil eller skjuts,
fast pappa är bilmekaniker själv och har körkort,,
men han säger att han inte har nå pengar å bla bla bla..
Han har skuldsanering och lämnar alla räkningar till soc som betalar dom,,
sen får han 1500 / vecka att leva på,, till mat alltså.
Så mycket pengar till mat har inte vi varje månad ens, inte fan går det åt 6000 / Månad till mat,,
och då är dom bara 2,, ibland 3, men Anders bor mest i Vinäs..

Men han är så jävla egoistisk så han tänker bara på sig själv ,, och Lars,,
Lars är ju gullungen,, han är yngst och bara för att han har överskottsenergi så har han blivit såå bortskämd.
Han fick nyss en helt ny cykel och en stoor studsmatta,,

Jag & Adde får inte 50 öre ens,,
Jag har nästan aldrig fått nåt av pappa, jag kan räkna det jag har fått på 1 hand.. jo kanske när jag var bebis, men hallå, lite mer kan man väl bry sig om sina barn!

Och nu så ringde han till Adde, första gången på månader,, och undrade om farmor kan åka med dit och om Lars kan åka med hem,,
då menar han att inte Ronny eller Kerstin ska följa,,
Han ANTAR jämt saker, och dom ringde idag, vi ska dit imorgon,,
när Lars slutade skolan i Juni så ringde Lars 3 timmar innan och frågade om jag kunde dit och titta på skolavslutningen,,

JAG HAR FAKTISKT ETT LIV, JAG HAR SAKER ATT GÖRA PÅ DAGARNA.

Jag säger vad jag tycker, jag är trött på hur han håller på..
Men Adde är alldeles för snäll, han vågar inte säga ifrån som jag gör..

Jag blir så irriterad på det här så jag vet inte vad jag ska göra.
Vi får väl lov att åka dit, för Lars skull.
Men dom kan väl bry sig lite om oss också,,

Och när Hugo föddes så var dom sååå glada och stolta,, dom frågar aldrig nåt om Hugo, hur det går eller hans framsteg,,
då ska dom fan inte räkna med att dom ska få komma hit sen heller, det är min son och jag bestämmer.

Lars är faktiskt 12, han är inte ett litet barn längre,, men det fattar inte pappa..

Och han tror att Ronny är som han var förut, kriminell alltså..
Ronny har ändrats så mycket, ni ska bara veta,
och vad tror pappa? Tror han verkligen att jag skulle va tillsammans med Ronny i 3 år om han var en idiot?..
Han har aldrig lagt nån energi på att försöka lära känna Ronny, va fan pappa känner inte mig ens,
han vet fan ingenting, bara att jag bor på stormyren och har Hugo typ,,
Och när jag & Adde va snälla och hälsade på han på midsommarafton så frågade han om jag och Ronny hade gjort slut, då hade han fått för sig att jag var ensamstående med Hugo,,
helt störd..

Äh det här kan jag prata lääänge om,
vi är såå besvikna,
finns inte ord..
Han är inte min pappa, han är en gammal bekant som man får lov att ställa upp för..
Man blir så ledsen..
Folk där ute, var glada om ni har en pappa som bryr sig,, för min pappa är INGET för mig, jag älskar han inte ens,, inte en gnutta alls.

Det hade fan varit enklare om jag aldrig hade träffat min pappa, eller om vi aldrig pratade,,
nu är pratar vi ju typ 2 ggr / Halvår,
jag vill att det ska va mer, eller mindre.. så egentligen kan vi sluta prata helt..

Nej usch,,

TUR ATT JAG HAR MIN UNDERBARA MAMMA SOM VERKLIGEN HAR STÄLLT UPP UNDER MIN UPPVÄXT MED ALLA MINA PROBLEM, TROTS HENNES EGNA PROBLEM.
Mamma, jag älskar dig såå!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej inte är det kul med en pappa som skiter i sina barn. Typ bara när det passar då han bara ska ha hjälp med nått. och inte ens ett tack får man heller..

Jag är vekligen glad att jag har 2 bra föräldrar !

men jag tycker synd om dom som har det värre!

Kram

2008-07-22 @ 23:01:02

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback