Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Ööö?

Fick en kommentar, det var nån som tyckte att jag var för ung för att ha barn..
Det är jättemånga som har sagt det under hela graviditeten och när Hugo föddes..

NEJ jag är absolut inte för ung för att skaffa barn!

Jag var 20 när jag vart gravid, var 21 när Hugo föddes.
Det är helt normalt att få barn vid den åldern, jag är jätteglad över att jag redan har fått mitt första barn,
jag skulle verkligen inte vilja ha mitt första barn när jag är 30.
Och det vore skillnad om jag var under 18,, det är faktiskt rätt bra om man är över 18 när man får barn, då har man mognat lite iallafall.

Folk säger att livet slutar när man får barn,, idioter säger jag. Det är när man får barn som livet börjar.
Fattar man inte det så är man ju bara omogen.

Man kan fortfarande göra precis allt även fast man har barn,
resor & sånt blir ju bara roligare och värdefullare.
Livet blir värdefullare!

Festa och sånt kan jag göra om jag vill, men jag ser inget nöje i att supa sig aspackad flera gånger i veckan.
Det är fan så mycket roligare när man väl festar sen istället.



Nu ska jag ringar min underbara vän Anki! :)

Kommentarer
Postat av: ulle

Det är härligt med små barn men väldigt skönt när dom är stora nog att klara sig själva. Det är nu vårt liv börjar igen känns det som.

2008-07-13 @ 18:31:51
URL: http://makrames.blogg.se/
Postat av: marlene

livet får en mening när man skaffar barn!!!!!!!!! det e hur underbart som helst den som menar nå annat har inte alla höns hemma:P

2008-07-13 @ 20:07:44
URL: http://marlene1983.blogg.se/
Postat av: Josephine

Ääh,,vad är det för löjligt snack..? Du är väl intef "för ung"..? Många är i din ålder , även yngre, då dom får barn. Jag såg en blogg där tjejen bara var typ 15 (!) då hon blev mamma. Och DET är ungt! Själv var jag 23 när jag blev mamma. Helt lagom, tycker jag :)



Hoppas du får en bra dag!

2008-07-14 @ 10:04:33
URL: http://jozephiine.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback