Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Suck

Lite irriterande,,
Jag har inte fått sova många timmar alls dom senaste 3 dygnen, bland annat på grund av Ronny. 
Men han har legat i soffan och latat sig en hel dag.
Men ändå ska jag få lov att gå upp med Hugo nu vid 7 tiden..

Det är klart jag vill det, jag älskar att vakna och gå fram till Hugo och se han ligga där och le. :)
Jag älskar att va runt omkring han, att leka, gosa och finnas där för han.
MEN ibland skulle det faktiskt vara skönt att få sova nån timme till..

Ronny säger : Men jag jobbar ju..
Jaha, jag vet det, men det "jobb" som jag gör då? Jag har ingen ledig helg där jag kan sova ut och bara lata mig en hel dag. Jag har världens viktigaste jobb, att ta hand om våran son!

+ att ta hand om hemmet (som blir stökigt på en gång efter att jag har städat eftersom en Ronny är rätt duktig på att stöka till) , se till att vi har mat hemma åt oss och Hugo, handla, ta hand om vår ekonomi (vi har delad ekonomi..) , ta hand om alla räkningar som tyvärr är för många, ta hand om katterna, och försöka ta hand om mig själv.

Ibland är man helt slut, men jag får lov att orka.
 Igår låg Ronny i soffan hela dagen, jag städade som en tok, och inte fan kunde han gå och titta till Hugo när Hugo sov på eftermiddagen, hålla reda på när Hugo ska ha mat,  byta blöja regelbundet..

Nej jag skulle städa, laga mat åt oss, ta hand om Hugo när han vaknade, fixa hans mat, mata han, sen städa lite till, försöka hinna äta själv, ge katterna mat, allt typ SAMTIDIGT.
Inte undra på att man blir trött alltså. Är inte trött i kroppen alls, men i huvudet. Min hjärna är helt koma rätt ofta.

Nu måste jag ju tillägga att jag inte ångrar en sekund att jag skaffade barn, det är det underbaraste som finns.
Men allt annat hade ju kunnat varit lite annorlunda,, jag har tagit hand om allt sen vi flyttade ihop för snart 3 år sedan,, sen kom Hugo och då hade jag en till "sak" att tänka på,, inte en sak bokstavligen som ni kanske förstår. :P

Jag önskar att jag kunde dela städningen, inhandlingen av mat, och annat med Ronny.
Så man har ork att vara världens bästa förälder åt världens bästa son.

Vart ett långt inlägg, sorry :P

Kommentarer
Postat av: Pauline

Vad roligt! Estrdh är född 21/10 :) När jag väntade henne visste jag INGEN som skule få barn där på hösten. Kände mig som världens ensammaste som skulle få barn då, och att alla bara fick sina barn mars-april. Men sen man fick henne så träfar man ju MASSOR av bebisar som är födda nästan samma vecka som hon (: Knasigt!

2008-06-08 @ 09:10:39
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Postat av: marlene

känner igen mig gumman.man behöver få tänka på sig själv ibland, fastän våra barn e det underbaraste som finns:) puss

2008-06-09 @ 08:09:59
URL: http://marlene1983.blogg.se/
Postat av: jessiie

Jobbigt att du får göra allt själv ;(

2008-06-09 @ 10:23:00
URL: http://jessiie.bloggagratis.se

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback