Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Irriterad & Besviken

Ja fy fan,,
Ronnys mamma fyllde 45 år i Tisdags, och i Fredags bjöd dom oss på födelsedagsmiddag/fest,,
men jag har redan lovat mamma att va hundvakt för dom är i Likenäs på folkrace hela helgen,,
och så har vi ju Hugo.
Jag bad Ronny att inte åka dit, för jag vet att det kommer sluta med en aspackad Ronny som inte tar sig hem,,
och det orkar jag inte med just nu,
han vet att jag inte kan sova alls på hela natten om han inte är hemma,
hade jag kunnat sova hade det inte varit nå problem,
men nu har vi så mycket att göra innan Tisdag,
jag vill liksom att det ska se okej ut här när förbesiktningen är,, men det fattar inte Ronny,
och om jag inte får sova så blir allt rubbat, då kommer jag inte hinna klart innan tisdag,,
jag vet inte hur jag ska förklara allt,,

Vi bråkade igår, och han lovade att han skulle åka dit och inte dricka och komma hem innan 00.00.
Sen senare så sa han att han skulle följa sin pappa till Falun idag på nå veteranbilsgrejs,,
jag blir så jävla besviken, han sätter aldrig mig och Hugo först när det gäller nåt sånt där.

Det enda dom gör i hans familj är att supa, som nå jävla tonåringar.
Och jag blir så besviken för jag,Hugo & Svipp hade faktiskt kunna följt med,
men det tänker inte Ronny på, för han tänker bara "att vi inte har nån barnvakt så vi kan inte åka dit för vi kan inte supa",, men kan vi inte åka dit som en normal familj och gratulera henne och åka hem i tid?..
Varför måste man supa jämt?
Och tänk om jag också hade velat följa till Falun idag?.. vi hade liksom kunnat be syrran ha Svipp över dagen idag och så hade jag & Hugo fått komma ut lite.
Möjligheterna finns, men Ronny tänker inte på sånt..

Okej, han är inte ute så ofta och super längre, men varför nu då?
Han har liksom inte brytt sig om sin mors födelsedag alla andra år, så varför är det så viktigt nu då?
Dom var faktiskt i de där jävla fjantiga spökhuset flera dagar och söp för 2 veckor sen,
det  vore skillnad om han inte träffat sin mamma på flera månader, men dom ses rätt ofta,
så kan han inte då offra sig lite för sin nya familj?..

Kim frågade igår om vi skulle festa, men jag sa nej, för jag har liksom inget annat val, för jag vet att Ronny inte skulle offra sig idag.. Och jag festar fan aldrig, högst 1 gång / månaden,,
Och eftersom det är så mycket just nu med städningen, flytt, och allt, så har jag inte tid att ligga bakis en hel dag,
och jag skulle uppskatta om han hjälpte mig lite..

När jag pratade med han för en timme sen så hade han och Richard bara delat på en öl,,
jag vet att han kommer bli aspackad där ikväll, eftersom dom redan börjat,,
och blir han det så kommer han inte komma hem i tid,,
men då kan han faktiskt stanna där och aldrig komma hit igen, för jag blir så jävla trött på det här.







Kommentarer
Postat av: frida

fan vad jobbigt. Jag hade aldrig stått ut om jag ska vara ärlig. Finns en i släkten som är likadan mot sin fru o deras 2 barn och det har vart min värsta mardröm. Ställ krav på han. Han får välja vad som är viktigast för honom. du mår bara dåligt av att gång på gång bli besviken.

2008-09-06 @ 14:52:20
URL: http://mammafrida.blogspot.com
Postat av: jessica

Heh gumman! vet precis vad du menar, har känt ronny lika länge som jag har varit tillsammans med ola och så, du fattar. få förstår precis hur du känner, men du vet sen tidigare man jag kan skriva det igen, ring mig om det blir kris, kan faktiskt komma och hjälpa dig om det är så att du behöver hjälp! Ring mitt i natten om det är så! Du vet att jag ställer upp på dig ju! <3<3

2008-09-08 @ 07:08:10
URL: http://jessansegna.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback