Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Very Important!!

Jag tittar på tv4 just nu, det handlar om klimatet osv..
Så en vettig sak att skriva här är
BLI KLIMATSMARTA, TÄNK PÅ MILJÖN.

Jag tycker det är viktigt att alla gör nånting,, ingen kan göra allt men alla kan göra något,
och ni har väl hört ordspråket Många bäckar små...?

Jag brukar faktiskt vara ganska duktig,, vi källsorterar, slänger inte skräp i naturen,
jag är jättenoga med att inte använda onödigt mycket el, ( dels för miljön och dels för att inte få så dyr elräkning hehe) , använder inte för mycket vatten m.m.
Jag får fan ångest om jag låter vattnet rinna medans jag borstar tänderna å så haha.
Eller om jag slänger skräp i naturen.

Kalla mig tönt :P
men det är ju ganska logiskt att så som många nu behandlar miljön bidrar till
att vår värld kommer förstöras, nån gång..
Det skrämmer mig, jag hatar att tänka på vad som kan hända,
och tänker man på vad som finns när jorden är förstörd blir man knäpp,
det går liksom inte att föreställa sig :P
Vart lever man då, vad existerar då?..

Inte för att det händer när jag lever (förhoppningsvis), men tänk OM nåt skulle hända när Hugo lever, eller hans barn /mina barnbarn...

Och så fort jag ser en bild på en stackars isbjörn ute på ett litet isflak så blir jag tårögd hehe,
isbjörnar kan ju inte simma. :P
Gud hur jag är alltså, jag är så blödig när det gäller djur,, hatar att döda flugor till och med :P

Aja,,
det var det för nu.

Tänk på vad ni gör för att bidra till att miljön ska bli bättre,
och tänk på vad ni gör så att den blir sämre.


Puss




Kommentarer
Postat av: Helen

Bra skrivet gumms:) Sj sååå e ja dunder dålig på att sortera å ha mej. men försöker göra mitt bästa:) Hihi=) Puss

2009-04-02 @ 21:18:46
URL: http://helenlindh.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback