Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Olika åsikter.

Jag har nu diskat lite, och att stå och diska är en av dom bästa sätten att tänka på, iallafall för mig.

Tänk att det finns folk som har så otroligt svårt att inse att folk har olika åsikter om saker och ting.
Och att dom inte kan acceptera det!

Tänk att folk kan förstöra hela familjer pga detta.
Det är ju sjukt.
Varför liksom?
Folk kommer alltid ha olika åsikter om allt på denna jord, och vad tjänar man på att gå och gnabba och sura över det?
Man gör sig själv en tjänst om man kan lägga sånt bakom sig och acceptera andra människor som dom är. Man utvecklas som människa om man kan göra såna uppoffringar.
Allt sånt här påminner om när man var liten, och bråkade med något syskon över nånting,
det är bara fjantigt.
Jag trodde man anses vara vuxen när man är typ 18-20?
Men det är väl så, vissa mognar aldrig och kan inte se sina egna brister.

Man måste kunna prata om saker och ting, utan att bryta bandet om man tänker olika.
Det är något jag irriterar mig på.. jag har stött på många i min omgivning som är sådär,
och jag drar mig snarast därifrån för jag orkar inte med såna människor.
Synd att en av dom är en väldigt nära person i mitt liv som jag alltid kommer ha ett band till.





Kommentarer
Postat av: jessica

Åh, så jobbigt sånt är! Man måste acceptera att man tycker olika, acceptera varandras åsikter!

Håller med dig faktiskt! Det är förjävla jobbigt när folk stör sig på onödigt skit som inte ens är värd ens dyrbara tid..

2009-12-09 @ 19:30:10
URL: http://jessansegna.blogg.se/
Postat av: E ☆ Aspelin

Så känner jag också, hatar när folk inte kan diskutera utan att bryta kontakten typ. Man blir så less! Hoppas du får en bra dag iaf :)

2009-12-10 @ 11:11:23
URL: http://emelieaspelin.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback