Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Uuurk.

Fy fan vad illa jag mådde imorse, jag kände mig aspackad och sådär spyfärdig som man gör ibland när man har druckit för mycket.
USCH.
Sen pillade jag i mig lite hallonkräm och då vart det lite bättre.
Man kan ju äta något i sängen innan man kliver upp, det ska va bra mot illamående, men det funkade inte när jag var gravid med Hugo och nu hinner jag inte pröva det ens.. det är ju full fart på morgonen..

Hugo är på dagis nu iaf och jag ska se en film som hör till svenska B, sen ska jag skriva en essä om den..

På fredag är det lucia på dagis, kl.07.15 ska Hugo vara där.
Haha, undrar hur det kommer gå?. Han brukar sova till 8.15.

Men det ska bli kul att se :D


Hörde precis på nyheterna att en 22 årig mamma har fällts för att hon skakade sin lilla bebis så bebisen fick nån blödning i hjärnan och i ögonen. Alltså hur kan man göra så?
Om ens bebis skriker så ska man väl fan inte skaka den, det skadar faktiskt inte att bebisen ligger och skriker, bara dom är mätta och har ren blöja osv.
Dom kommunicerar via skrik, skrik är bra för då får dom starka lungor.
Alltså blir man så frustrerad så man tappar fattningen för vad man gör så är man ju inte redo för att ha barn.
Synd att inte folk inser det innan dom behåller barnet..
Tycker det är så hemskt när föräldrar skaffar barn och sen kan dom inte ta hand om den,
stackars bebis.. helt oskyldig och får stå ut med skit redan från födseln.


Nej usch, tur att man har lite vett i skallen iaf! Jag/vi skulle aldrig aldrig aldrig göra något sånt.
Man är ju rädd om sin lilla ögonsten ♥ (även om man är så trött och frustrerad så man nästan går under ibland).

Nu ska jag plugga.

hej.


Kommentarer
Postat av: E ☆ Aspelin

okej, tänkte bara eftersom det kom ganska lägligt efter det som hänt.. Ha en bra dag.

2009-12-08 @ 11:28:55
URL: http://emelieaspelin.blogg.se/
Postat av: E ☆ Aspelin

Ja,det är klart. Och sen förstår jag faktiskt att du har mkt att tänka på nu. Låg & funderade på det där igår, och det sista du behöver nu är en vän som sviker. Förlåt igen iaf, och hoppas du vill/kan följa med på gymmet snart igen :)

2009-12-08 @ 13:54:30
URL: http://emelieaspelin.blogg.se/
Postat av: Noretstar

Håller med! Man ska aldrig aldrig skaka en bebis. Känner man att man är på bristningsgränsen ändå, då är det bättre att lägga ifrån sig barnet och lämna rummet en stund.

2009-12-08 @ 14:49:15
URL: http://noretstar.blogg.se/
Postat av: L I N D A *FotoBlogg*

När jag såg det på nyheterna blev jag så fruktansvärt förbannad. Jag har inte barn själv men jag som inte har barn vet till och med att sånt får man inte göra. Det är hemskt att människor/föräldrar inte förstår allvaret i vad dom gör. Hemskt att barn & ungdommar far så illa som många faktiskt gör.



Hoppas verkligen hon får ett rejält straff för vad hon gjort!

2009-12-09 @ 10:13:16
URL: http://lindasvardagsliv.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback