Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Dagis dag nr 2

Hej hej :)
Idag har vi varit på dagis igen, vi fick fika med dom andra avdelningarna så det var fler barn & fler fröknar,
så då var Hugo lite blyg, men han mumsade bulle & drack saft & sen sprang han som om han bodde där :)
Inge blyg alls :)
Det här kommer gå jättebra, han har redan fått kompisar :)

Dom sa att vi kommer inte behöva 2 veckor till inskolningen,,
på Måndag får Ronny gå dit, nu har ju jag varit där 2 dagar så nu är det Ronnys tur,
så Hugo inte är så van att jag är där sen när vi ska börja lämna han å sådär.

Dom sa att det är då bakslaget kan komma, att när Hugo inser att vi liksom ska lämna han själv där, då kan han bli ledsen,,
men vad det verkar som nu så kommer han inte bli det hehe, han var inte runt mig nånting nästan utan
sprang omkring med alla andra bara :)

Det här känns så stort,, är så mycket man ska lära sig & hålla reda på,
det är liksom inte "bara att börja på dagis"..
men det sjunker väl in sakta men säkert,,
har jag klarat av det enormt nya att vara gravid, en förlossning & att uppfostra en liten bebis så då klarar jag detta också :)

Hugo tycker då det är kul :D
Och det märks, han somnar på stört när man lägger han och han ska sova runt 12.
Förut så låg han och lekte innan han somnade.
Förr sov han ju 12.30, men på dagis så ska dom sova / vila ca 11.45, så det är lika bra att
börja ställa in rutinerna redan nu..

Nu ska jag leta reda på ett foto som ska hänga vid Hugos hylla :)
Har sett endel foton på barn där som jag känner igen :)
Ska bli kul om Hugo blir polare med dom :D



Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback