Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Vaaaaaarmt

Fan va jag svettas :P
har nyss dammsugit, har fläktarna igång men det är varmt ute och fan va drygt det är.
Ska moppa lite nu, hoppas jag hinner klart innan Hugo kommer hem, han ska ju alltid vara med och moppa :P
Men han kan liksom inte vrida ur vattnet så det blir stora pölar överallt.
Och så trampar man i dom och blir jätteblöt om fötterna :P

Jag har kommit på att jag är lyckligare på nåt sätt nu när vi lever på typ inga pengar alls.
Än i våras då vi hade det ganska bra..
men då var det lönedagen som var enda dagen jag var glad på för då fick jag handla..
nu i sommar har vi ju levt på ingenting så nu har jag liksom börjat må bättre på ett annat sätt,
jag är glad nästan varje dag istället för 1 dag / månad :)
Jag hittar lyckan nån annanstans än i att shoppa.

låter kanske lite flummigt men så äre :P

Jag är iallafall såå glad att jag har allt jag har idag,
när jag var 15 kanske så var min högsta dröm att få flytta hemifrån,
till mitt eget trygga hem där jag fick ha mina grejer som jag ville osv. :)
jag trodde aldrig jag skulle få ett eget ställe, pga mina skulder som jag har haft sen jag var liten..
Och även om jag aldrig har bott ensam, jag flyttade ju ihop med Ronny när jag flyttade hemifrån..
så är ju den drömmen uppnådd..
Jag har en son som är helt frisk och underbar och så söt & go och allt en mamma kan önska sig :)
Jag har mina älskade katter, jag saknar Ludde som fan, men nu har jag 3 igen och dom är
såå gosiga, jag skulle inte kunna leva ett liv utan katter. :)
Vi har mat på bordet, det kanske inte är lyx direkt men det skiter jag i.
Jag kanske inte är smal som en pinne, eller så snygg som man ska va nu för tiden för att passa in,
men jag är jag , jag föddes med en kropp och då är det meningen att jag ska ha den.
Jag försöker gå ner i vikt, men jag känner ingen panik över det längre.
Jag tycker om mig själv och min kropp ändå.
Man kan faktiskt må bra och ha bra självförtroende även fast man inte har den
idealkroppen som är inne just nu.
Jag duger som jag är.
Det borde många andra också inse, att dom duger som dom är
och alla är född med sin kropp och man borde vara glad att man mår så bra som man gör ändå,
DET HADE JU KUNNAT VARA VÄRRE liksom :P

Man lever bara en gång, varför inte försöka tycka om sig själv, sina nära & kära och allt man faktiskt har.


Visst skulle jag också vilja ha allt, värsta platt tvn, värsting mobil, fett sparkonto,
körkort, bil, osv..
men jag har inte det och jag får acceptera det.
Alla föds tyvärr inte med rika föräldrar och därmed inget sparkonto.

Jag älskar mitt liv ändå, faktiskt.
Jag kan deppa ihop som fan när jag får mina depressions perioder,
men det går ju alltid uppåt igen. Är bara att stå ut sen kan man må bra ett tag igen.
Och den tiden passar jag på att njuta av livet, av att leka & ha skoj med Hugo,
försöka ha det bra med Ronny, träffa vänner & familj  m.m.

Äh nu vart det massa svammel,
men jag menar vartenda ord :)







Kommentarer
Postat av: marlene

det var bra skrivet gummsan=)

2009-07-16 @ 15:50:22
URL: http://liasmamma.blogg.se/
Postat av: Emma F

Vilket jättefint inlägg! =) Jag blir så glad av när folk är glada.

2009-07-21 @ 01:54:28

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback