Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Älskade lilla valnöt ;)

Igår när jag skulle sova kom jag och tänka på tiden då jag fick reda på att jag var gravid.
Sen när jag var på gyn och skulle bekräfta graviditeten med ultraljud,
åh jag fick se den lilla pricken på skärmen (även fast jag hade bestämt mig för abort, lite fel, dom ska inte visa sånt då)
Den var inte större än en valnöt, det var min Hugo :)

Som sagt så hade jag fått datum för abort och allt..
då hade jag inte en tanke på att behålla det.
Jag var 20 och det enda jag kunde var att supa.
Ingen trodde väl att jag skulle kunna bli mamma, det fick jag höra från måånga.
"du är ju så ung", " du har ju inget jobb", "vet du hur mycket ansvar det innebär", "vad dyrt det är med blöjor" å bla bla bla..
Den enda som såg lite positivt i mig var min kära mor. :)
Så en dag så pratade vi lite löst om att KANSKE behålla barnet.
Men jag kände mig verkligen inte redo för det.
Men att göra abort var jag livrädd för, jag har aldrig gjort en abort i hela mitt liv och vill aldrig göra det heller.

Lite utdrag från bloggen jag skrev på Lunarstorm då :
5 mars 2007
"Jag har funderat så mycke, ska nog ha de kvar. :) Då blir jag mamma i september. :) Jag klarar inte av å ta bort de. Bröt ihop idag. Å varför inte ha de kvar? Finns ändå inge kul i livet, så en bebis är nog va jag behöver. :) Om en vecka fyller jag år. :) "

6 mars 2007
"De känns helt rätt. Jag är så lycklig. :) Å Ronny vill åxå ha bebisen kvar. :) Värsta skönt! Så kul å planera allt. Hehe. Just nu sitter jag me en ansiktsmask å ser hemsk ut. Haha katterna glor värsta mysko. :) Skola imårrn, men de är lugnt. Puss "

8 mars 2007
"Pratade me mödravårdcentralen imorse. :) Sen fick jag äntligen en tid hos veterinären. Nu du Tic. :) Hihi lilla sötis.. Ligger i soffan, somnade lite. Måste läsa en bok. Har inge annat å göra iaf så.. Älskar Ronny! Pappa Ronny. :) Puss"

13 mars 2007
"Var en bra dag igår. :) Fick pengar, en jättebra bok om att vänta barn, snapsspel inte för att jag kommer använda de nu men. :) Sen massa doftljus, ska ju ha ljusparty om en vecka på Tisdagen! Skoj. Sen massa annat smått å gott. :) Soligt ute idag. Puss"

15 mars 2007
"Försov mej imorse. Hehe. Men hann i tid iaf. :) Duktigt. Sen gick jag å älskling på Mora, försäkringskassan, åt, åkte till mödravårdcentralen. :) Spännande! Är hemma nu. Ska göra mat, stuvade makaroner å köttbullar. :) Puss"

22 mars 2007
"Var på mvc idag.De gick bra,fast jag är inte immun mot Röda hund.Hm.Måste vara aktsam nu.Hehe.Dom undersökte å snackade.I maj blir de ultraljud.Sen handlade jag å Älsklingen,sen skjutsade Henkan hem mej.Dom skulle väl "leka"me bilar som vanligt. :) Puss"



Åh va kul det är att titta tillbaka ibland och läsa det man har skrivit för flera år sen :)

Eftersom det enda jag såg som kul i livet då var att festa,
men det livet gav jag upp och det är jag såå glad över att jag gjorde!
Och VI bestämde oss för att ha bebisen kvar :)
Det var bådas beslut, båda såg det som en chans till ett nytt liv.
Ronnys bakgrund är ju inte den lugnaste heller,,
och det var verkligen var vi båda behövde så vi kom ifrån allt skit.

Folk trodde nog inte vi skulle klara detta så pass bra som vi har gjort :P
Men tji fick dom :P

Och jag undrar vad som hade hänt om jag hade gjort abort den där dagen i mars 2007,,
då hade jag nog inte mått så pass bra som jag gör nu.
För egentligen mår jag rätt bra nu, om man jämför med hur det hade kunna varit.
Men nu ska jag försöka bearbeta min barndom & tonåren och gå vidare :)

JAG ÄLSKAR DIG SÅÅ HUGO, OCH RONNY!!
I Juli har vi varit tillsammans i 4 år.
Du har förändrat mitt liv älskling, du är min allra bästa vän!
Jag kommer aldrig glömma dina tårar som du fick när vi var på ultraljudet och såg vår vilda buse i magen :)


Kommentarer
Postat av: Carro

Tack för din snälla kommentar. Din "valnöt" är också en sötnos om än lite större =)



Allt går att klara av om man bara vill, det tycker jag du bevisar!!

2009-06-03 @ 14:14:35
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Emma T

MEN GUD KVINNA! Så du skräms! Herregud. Trodde att du NU fått reda på att du var gravid och ska göra abort! Höll fan på å få hjärtattack!

Nu ska jag läsa igenom hela inlägget iaf... =D

2009-06-03 @ 18:34:55
Postat av: thaikalle

Tack för titten

2009-06-03 @ 18:41:40
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: Emma T

Ååååååhh! Vad fint! Wow! =D

Jag är så himla ååig just nu. Har inget konkret att säga, bara åååååhhh!!! =D

2009-06-03 @ 18:45:38
Postat av: åsa

vad härligt, tänka hur ens liv kan förändras med barn! :D är de bra med er annars?:D kram

2009-06-04 @ 10:15:03
URL: http://aerikes.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback