Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

En tanke..

Jag har tänkt lite,,
när man bloggar såhär så vet man ju inte riktigt vilka som läser,
men vissa är det ganska genomskinligt att dom läser och sen säger nåt om vissa saker som jag inte har berättat
"i verkligheten".
Men det är så lätt att folk missuppfattar allt, och det var en som sa att "jag borde inte skriva blogg för att folk kanske tar åt sig". Men det är väl inte mitt problem om folk tar åt sig?.
Jag skriver ju bara mina tankar, inget angrepp mot någon annan.
Och visst, om någon missuppfattar, kan inte den då prata med mig istället och fråga vad jag menar istället för
att gå bakom ryggen och snacka massor?.
Men när man läser text överhuvudtaget så kan alla se det på olika sätt,
därför är det mycket bättre att prata muntligt med varandra.

Jag tycker ibland att det är skitkul att skriva vissa grejer, typ nåt om pengar eller om mitt & Ronnys förhållande (som
kan verka perfekt på ytan men egentligen är lika halvkasst som dom flesta förhållanden)
för då kommer avundsjukan fram på en gång, folk är så avundsjuka på allt nu för tiden.
Och då märker jag vilka som håller på och fjantar sig helt i onödan (har fått endel kommentarer som jag inte anser värda att publicera)
Var glada för det ni har istället!
Det är jag!
Ingen har det perfekta livet.

Men när det gäller detta att folk kan missuppfatta saker,
om dom gör det, och jag förklarar att det inte är så,
då borde väl dom inse att det är dom som har haft fel,
och då kan man faktiskt svälja stoltheten och be om ursäkt.

Folk är ganska hänsynslösa av sig, dom bryr sig liksom inte om dom sårar mig,
men om jag har skrivit nåt som kan verka stötande då jäklar kan det bli liv.
Det är ju värre det dom gör, attackerar mig sådär,
jag har aldrig gjort så mot någon.


 Men oj oj vad endel är omogna, dom borde ha vuxit upp men tydligen så har dom inte det.
Det syns ju så långt ögat kan nå,
och det märker andra också, inte bara jag.
Men det är inte jag som gör bort mig,
jag hatar att va osams med folk
och jag har försökt prata och förklara,
men kan man inte godta det så då får det va.
Här i livet måste man kunna glömma & förlåta,
fast i detta fall finns inget att förlåta eftersom jag inte har gjort nåt fel.
Men nu är det stopp, för vi tar ingen mer skit från dig.


Vissa kanske borde ta sig en funderare på hur dom behandlar folk.
Ingen tjänar på att behandla folk som skit.
KARMA, kom ihåg det. :P





Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback