Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

BVC

Har varit ute hela förmiddagen, bvc 9.30,, Allt gick så bra så.
Nu väger han 12 kg och ligger precis på normal på kurvan,
och är 84 cm lång, han är ganska mycket längre än vad som är normalt för hans ålder,
men bvc tanten sa att det var bra att det var så och inte tvärtom. ; )

Hon kollade lite grejer vad han kan å så,, hon vart nästan chockad när hon såg att han redan ritar cirklar,
det ska dom kunna när dom är 2 1/2 och Hugo kan det redan, han är inte 1 1/2 förrän om en månad. :P
Min duktiga pojke, en blivande konstnär kanske? Finns i mina gener så ; )
Och han pratar så mycket, han är smart för sin ålder, det har han alltid varit. :)

Sen fick han vaccin mot mässling, röda hund och nåt mer, minns inte riktigt :P
Han vart lite ledsen först, men det gick över fort.
Han har blivit så stark så Ronny hade fullt sjå med att hålla i han så han inte ryckte till.
Sen fick vi vänta i 20 min för att se så han inte blev dålig.
Det är lite biverkningar som kan komma,, men Hugo har inte reagerat på dom förra vaccinerna så jag hoppas det inte blir nåt nu med, fast det är ett annat vaccin nu..

Han kan även få en ofarlig form av mässling om nån vecka, som en reaktion på vaccinet.
Då vet vi vad vi har att vänta oss :S Det smittar inte sa han (läkaren), men han får feber å massa isåfall.
Men jag hoppas det inte blir nå biverkningar alls.

Sen efter det gick vi in på apoteket och köpte en grej,
sen leksaksaffären och köpte ett städset till Hugo så slipper han leka med dom "riktiga" städgrejorna,
ofräscht tycker jag.
Och så fick han ett set med plastkoppar, skedar & tallrikar, så han inte leker så mycket med våra glas & grejer,
han har haft sönder ett antal stycken hittills :P
Så nu har han lite nya leksaker :)

Skriver mer sen.. hej så länge..

Kommentarer
Postat av: Ammie

Förlåt =(

jag hade grymt ont i magen o kände mig bara ledsen..

vet inte vad det vart för fel.. men de är bättre nu iaf =)

haha okej, han e ju som han e..

Puss o Kram

2009-03-30 @ 13:54:26
URL: http://ammiecool.webblogg.se/
Postat av: Emelie

ja det förstår jag =)

2009-03-30 @ 16:20:57
URL: http://emeliejennetoft.blogg.se/
Postat av: Kusin Madde

Det lät bra! , man kan ju inte övergöda sitt barn,

det är när dom är små deras kroppar bildas och då måste man väl se till så dom är i normal form.

Jag måste åka och hälsa på er snart, saknar er!

2009-03-31 @ 15:12:02

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback