Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Elaka människor där ute!

Jag satt och funderade..

Alltså varför är man elak mot andra människor? Vad tjänar man på det?
Nu för tiden kan man vräka ur sig vad som helst till en annan människa utan att bry sig hur den andra människan känner.
Jag tycker det är sjukt, ord kan såra så jävla mycket.

Och nu har folk ingen hejd på sig, förut slogs man bara,
nu måste folk slå ihjäl varandra innan bråken är klara..
och nu använder dom inte händerna, utan dom tar till pistoler och knivar och skit.
förstår ni hur jag menar..?
Varför gör man så?

Har människor i dagens läge inget samvete? Ingen ängel som sitter på ena axeln och säger att "sådär borde du inte göra" :P  ?

Jag skulle aldrig kunna säga nåt elakt till nån, inte skriva anonymt på internet eller skriva elaka saker och visa mitt namn heller,, jag skulle fått så dåligt samvete så det är inte klokt och få ångest och verkligen må dåligt.
för jag vet hur ledsen man blir när andra gör så mot en,,
(jag har ju blivit mobbad i en stor del av mitt liv..)
Förr tyckte man att det var barn som var värst med sina munhugg mot varandra,
men nu beter sig vuxna människor som barn istället..

lite konstigt att det är så,,
inte undra på att barn inte har nån vuxen att respektera och se upp till.

Ni som är elaka mot andra, har ni inget samvete?
Om jag inte har gjort nåt elakt mot er ska ni väl inte vara elaka mot mig utan anledning..
(har inte fått nån sån kommentar nu, men förut..)

Nej fan, var snälla mot varandra istället!! :)






Kommentarer
Postat av: Rosie

JAG håller med dig Nina! :D

2009-03-22 @ 09:28:47
URL: http://roosiee.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback