Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Lika bra..

.. att skriva det igen.
Det jag syftade på när jag skrev inläggen förut var att jag tycker det är såå fel att lämna bort bebisen på en gång och gå ut och supa & sånt,
INTE om man blir sjuk eller om barnet har kolik, händer inget sånt så
förstår jag inte hur man kan lämna bort bebisen bara för att typ "leva livet lite"..

jag vet hur det är,
Hugo hade inte kolik, men han hade problem med magen, mat & han gick inte upp i vikt och massa skit.
Och jag fick gå upp med han varannan timme i typ 2 månader innan allt fungerade med ersättning eftersom jag inte kunde amma mer än 1 1/2 månad och han bara skrek och inget dög och Ronny var inte världens bästa pappa just då..
Och sen vart jag sjuk, låg på akuten och höll på att dö,
då fick svärmor ta Hugo en dag och skulle jag inte blivit sjuk så hade inte vi inte haft barnvakt på jättelänge.


Men det är väl så, alla är olika starka och jag stod ut..
Hugo fick även massa problem och vi var till Falun när han var 6 veckor gammal,
det var ett helvete med alla problem, och även om jag var helt slut så såg jag inget annat
alternativ än att helt enkelt stå ut eftersom det var MITT barn och det bästa som hänt mig.

(och även om folk mår dåligt över att lämna bort sitt barn så får jag ändå skriva vad jag vill i min blogg,
 och jag tyckte det var precis lika jobbigt när vi hade barnvakt när Hugo var lite mer än 2 månader
och det är väl lika jobbigt för alla föräldrar att lämna bort sitt barn,
DÄRFÖR FATTAR JAG INTE HUR MAN KAN VILJA LÄMNA BORT SITT BARN NÄR DET ÄR NYFÖTT OCH MAN GÅR UT OCH SUPER OCH HÅLLER PÅ, det är det jag har menat hela tiden men alla missförstår ju.)





Kommentarer
Postat av: marlene

vad e det för pucko som inte slutar hacka på dig??? jag vet hur du menar å det e bra:D puss

2009-03-21 @ 13:12:31
URL: http://marlene1983.blogg.se/
Postat av: emelie

tack så mycket.. =) Ska lägga upp lite kort och skriva lite om allt senare, har precis kommit hem.

2009-03-21 @ 13:42:51
URL: http://emeliejennetoft.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback