Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Fredag

Helluu..
Vaknade upp och såg solen sippra in genom persiennerna,
på en gång blir man på glatt humör och hoppas att solen håller i sig hela dagen :)

Vart inga köttbullar igår, hade ju inga ägg :P
Så vi handlade lite,,
sen gjorde jag en ny fisk-rätt till middag,
hmm, Ronny tyckte inte om ägg och rätten innehöll ägg :P
Så det var inte populärt haha,
synd att jag inte visste det, men vi äter aldrig ägg här hemma så hur ska jag kunna veta :P
Jag tyckte det var gott iaf, och mättande, usch va mätt jag vart.

Så idag ska jag göra massa köttbullar & frysa in dom :P

Föresten, dom pratar om Hur viktigt det är att fira mamma på Mors dag på radion,
Vad tycker ni?
Jag tycker det faktiskt är en ganska bra dag,
jag tycker om att hylla min mor, hon har ju varit mitt allt i stora delen av mitt liv.
Hon födde mig, tog hand om mig och mina syskon när vi var små,
och hon är så stark!
Gud vad hon har gått igenom saker!!
Hon är verkligen värd att hyllas lite extra!!
( nu vart jag fundersam, säger man hylla? haha Det lät så konstigt :P )

Och nu när jag är mamma själv så inser jag att det inte är så lätt att vara mamma,
det krävs MYCKET av ens tid och energi, och det är en jäkla omställning att bli förälder,
men det klarar man av ändå för vi är gjorda för att klara det :)
Och har våra föräldrar klarat av oss, så klarar vi också av det såklart ;)

Jag är lite skraj inför när vi ska få nästa bebis,,
hur man ska göra med 2 barn,,
men man lär sig väl,
och alla säger att har man klarat av det första barnet på rätt sätt så kommer det gå automatiskt med
andra barnet.
Nu är man van att bara älska ett barn också,
sen ska man älska en till, men det kommer säkert gå bra,
klart man älskar alla sina barn lika mycket!
Jag längtar ändå tills vi får nästa, tänk vad underbart med flera barn som
VI har tillverkat och gjort :)
Vem vet när nästa kommer ;P
Jag vill ha massor av barn,
tänk vad mycket kärlek man har omkring sig då,
helt otroligt :) Och vad kul dom kommer ha tillsammans i sina liv.
Jag skulle aldrig bara ha ett barn, gud va ensamt och shit vad bortskämt det barnet skulle bli.
Hehe.


Nej nu ska jag pussa lite på Hugo och plocka undan lite på köksbänken så jag kan börja
min köttbulle-tillverkning :P




Kommentarer
Postat av: Marit

Hej hopp :) Du kan ju säga till Ronny att ägg är bra för sexlusten, så kanske han vill att ni ska äta ägg varje dag ;D.. I Norge har vi en vän som kallar ägg för knullpatroner :) Han äter jämt ägg :D.. Försöker att ge Freddan lite ägg så gått de går :D hahah nädå.. Men de är iaf sant de där med att de är bra för lusten :)

Kram

2009-05-29 @ 12:02:23
URL: http://marithansson.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback