Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Jaha.

Ett bekräftat fall av svininfluensan på Hugo´s avdelning på dagis.

Det är tydligen många barn sjuka idag sa dom.
Men är det just det alla har behöver ju inte vara säkert, och smittas man inte innan man får symptom? Isåfall är det ju nästan omöjligt att inte smitta andra. Hur ska man veta om man har det om man inte mår dåligt liksom.


Och Hugo är sjuk nu. Jag hoppas hoppas att inte Hugo smittade någon igår här på ljuspartyt!!!
Han hostar som bara den, lite feber och snorig.
Det kan ju bara vara en vanlig förkylning.

Men jag ringde vårdcentralen och pratade lite, så man känner sig mer säker på när man ska söka hjälp.
Om Hugo blir helt matt och uttorkad så ska vi in & han kanske ska läggas in,, usch vad hemskt.
Men så kan det ju bli med små barn även om det bara är förkylningar..

Vi har massa piggelin i frysen, som brukar vara bra så dom får i sig socker och vätska,
men Hugo hatar ju pinnglass, speciellt isglass. : /


Hon sa att små barn ofta mår illa och spyr och har feber när dom har svininfluensan.
Och vuxna fick mer huvudvärk och feber.

Jag är också lite halvkrasslig, men jag hoppas det går över!

Ska iallafall gå till apoteket och köpa lite grejs idag.
Nu skulle man haft körkort, men det är ju inte så långt så lite frisk luft är bara bra :)


Jaja, men då vet ni läget här.
Kom inte hit haha.
Nej då ;)

Puss

Kommentarer
Postat av: marlene

jag e en optimist jag;) jagt tror att så länge man inte ligger i någon riskgrupp så tror inte jag att svininfluensan är så farlig. det lär väl märkas på skrutten min om han blir sjuk;) kram

2009-11-24 @ 09:27:14
URL: http://liasmamma.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback