Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

En tanke..

Tänk när man vaknar en dag när man är kanske 80 år..
och funderar på sitt liv som han har levt.
Tänk om man då inser att man har gått omkring och varit bitter över småsaker och bara surat och inte tagit vara på dom stunder som man borde ta vara på..
hur skulle det kännas?
Jag vill inte ens veta hur hemskt det skulle kännas.


Man kommer alltid ha problem med saker och ting,
men om man jämför vardagsproblemen med något otänkbart, som t.ex. en olycka och någon i ens närhet går bort eller liknande, vad är värst liksom?..
Varför går man och gnäller på livet när man egentligen har det så jävla bra?

Alla som inte inser hur bra dom har det borde leva som ännu värre ett tag, så dom inser hur bra dom har det.
Ska man verkligen behöva det för att kunna njuta av livet?

Varför inte bara inse att livet alltid kommer innehålla problem av alla slag, man kommer alltid må dåligt vissa dagar, inget är perfekt.?
MEN livet innehåller så mycket av det goda också som kan väga upp allt skit!
Man måste försöka leva i någon slags balans, men huvudsaken man inte fastnar i skiten och går miste om allt annat.

Lev livet nu och njut, haka inte upp dig på massa strunt som egenligen inte har någon betydelse om man jämför med hur hemskt det egentligen kunde varit.

Så tänker jag,, för att kunna klara av att leva.
Jag lever nu. Jag vill ta vara på allt positivt jag har, umgås med dom jag har i mitt liv,
göra det bästa för min underbara son som JAG har haft turen att få. ( tänka sig, att just jag hade turen att ens kunna bli gravid :) )
Och jag älskar faktiskt livet, trots alla problem jag har med psyket, kroppen, alla pengaproblem & skulder,

Man lever bara en gång, och den familjen & dom vännerna man har haft turen att få,
dom borde man ta vara på!
För en dag, kan allt vara över!

Eller hur?




Kommentarer
Postat av: Lina - 3 barnsmamma&gammalfjortis

Skönt att höra att det inte bara är jag som är löjlig ;)

2009-10-22 @ 16:14:08
URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: Ammie

fint skrivet gumman, du har halt rätt i det du skriver! Jag är sååå glad att jag har dig i mitt liv nu, utan dig vet jag inte vad som hade hänt!



Puss gumman min!

älskar dig <3

2009-10-22 @ 21:17:46
URL: http://ammiecool.webblogg.se/
Postat av: Ida

Hehe, ja. precis. Men kul är det att baka iaf :)



Ja, det är ju så kul att sy!

2009-10-23 @ 10:09:26
URL: http://drinkitup.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback