Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

=) =(

Hemma igen!
Det gick bra på utvärderingen.

Jag vägde mindre än vad jag trodde, våran våg måste vara lite koko :P
Jag har bra kondis och bra magmuskulatur (eller va de hette).

Lite för dålig muskelmassa, men det är ju inte så konstigt med tanke på att jag
är ute och går ofta och cyklar på min träningscykel, vilket är bra för kondisen och inte för att bygga muskler.
Då är det inte så konstigt att jag inte har gått ner så mycket i vikt med tanke på hur mycket jag faktiskt rör mig, för muskler behövs ju för att bränna fett..

Det mesta var faktiskt bra, och jag känner mig så jäkla glad nu att jag äntligen tagit steget och
kommit igång PÅ RIKTIGT.
Nu ska det hända grejer.

Det där gymet är så bra, personalen är så bra,
och det är inga karlar där, vilket är rätt skönt för karlar kan vara rätt jobbiga haha.
Det är roliga maskiner, inga såna där gammeldags med massa vikter,
utan hyudraliska ( hur det nu stavas ) och ju mer man tar i desto mer motstånd blir det.
Det är så mysigt där inne, man trivs liksom.

Och det är inte så dyrt heller, eftersom jag har CSN kort så kostar det 295:- / månad.
Annars om man binder upp sig på ett år så kostar det 416:- / månad.
Eller om man vill binda upp sig på tre månader så kostar det ca 1600, vilket jag tyckte var lite dyrt faktiskt.
Men jag har bundit upp mig på ett år för nu ska jag bannemig lyckas så jag kan må bättre & känna mig finare.

Och jag har ju så bra träningssällskap av Ammie & Emelie så detta känns ju bara såå bra!

Tänk hur annorlunda allt är nu jämfört med ett år sedan,,

jag mår så mycket bättre, både psykiskt och hur jag ser på mig själv.
Förut så mådde jag verkligen dåligt, jag såg mig själv som en klump på
200 kg, och jag spydde på min kropp när jag såg den. Så blir det ofta när man är nybliven mamma,,
men allt som hänt i mitt liv gjorde att jag blev så otroligt deprimerad och konstig.
Har knappt nå minnen alls från tiden för 2-1 år sen.

Men nu har jag insett att jag kanske inte är så äcklig som jag trodde,,
det finns ju dom som är både fetare och fulare..

Och jag har kommit så långt i mitt arbete med att slippa sociala fobin,
idag gick jag nere på stan helt ensam & var bland massa folk ,,
det har jag inte klarat av på jättemånga år.
Och tog bussen hem helt själv.
Det låter urlöjligt kanske, men dom som har social fobi förstår detta..

Jag känner mig så stark, jag har klarat en hel del i år som jag förut aldrig trodde att jag skulle klara av.
Och jag har blivit mycket mer social, jag vågar liksom umgås nu, det gjorde jag inte förut..
och jag är gladare!! :)
kanske inte mot Ronny hehe,, men det har sina orsaker..
Jag har känslor igen, jag känner känslor liksom. (förutom att jag inte kan gråta.. men det kommer väl det också).

Mitt liv känns så bra.
Jag har så mycket att vara glad för.
Det är många som har det, men vissa är ju bara så bittra och försöker inte ens se allt positiva i dennes liv utan bara söker uppmärksamhet "tyck synd om mig"..
sånt hatar jag.
Sån var jag förut, och jag kom ur det.
Det är bara en själv som kan ta sig ur sånt och det är bara att rycka upp sig och göra det bästa av livet.

Så är det.
Nu har jag fått allt svart på vitt och allt känns jättebra,
nu ska det bli resultat. :)

Älskar min familj & mina vänner, vissa av er har verkligen gjort mycket för mig, det ska ni veta, och ni har en stor plats i mitt hjärta ♥



Kommentarer
Postat av: Ida

Vad kul! Jag har också gjort sån där koll på muskler och fett förut. Ganska intressant faktiskt.

2009-10-08 @ 12:42:39
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: E. - - - F o t o , D e s i g n & A n n a t S v a m m e l - - -

Åhh va duktig du är Nina! :) Jag har nog aldrig haft social fobi, så jag vet inte hur det känns. Men kan tro att det är jobbigt. Men du är stark som tar tag i det! :)



Gymmet är kanon, man trivs liksom redan & har bara varit där två gånger :D

2009-10-08 @ 12:47:11
URL: http://emelieaspelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fy fan Nina vad glad jag blir av att läsa hur du mår=)=)=) Och hur det går för dig nu =) Sååå rooooligt å höra =) Puss å Kram Anki =)

2009-10-08 @ 16:50:49

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback