Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Funderingar över min son..

Hugo har ju blivit så otroligt trotsig och bråkig, men bara mot mig.
Kanske för att jag är den enda som säger åt han på skarpen när han gjort nåt,
men det är så jobbigt.. jag vet liksom inte hur jag ska göra..

han kan bli lite våldsam också,, jag brukar säga åt han och ställa han i sitt rum och stänga dörren så får han komma ut när han har blivit snäll.

Jag vill verkligen inte typ göra illa han,, endel brukar ju ta i hårt i armen eller annat..
men jag hatar verkligen sånt.
Fick se så mycket våldsamt under min uppväxt så jag vill inte vara med om sånt igen.. + att det inte är schysst mot Hugo om han får ont.. men hur gör man för att han ska förstå?
Är det bara att stå ut ? Nåt måste man väl göra så han lär sig,
det är ju första trotsåldern som är viktigast då det sätter sina spår i resten av uppfostringen.


Varför är han så bara mot mig?
Är barn så här när dom är i trotsåldern eller är det något annat..?
Ronny hade ju damp när han var liten, hur vet man om det är nåt sånt?
Jag är livrädd,, och jag vet inte vem jag ska prata med om detta..
mamma är ju bra att prata med, men jag skulle vilja prata med någon med barn i samma ålder
som kanske har samma problem, så man kan få lite stöttning och råd osv..


Help please.



Kommentarer
Postat av: E. - - - F o t o , D e s i g n & A n n a t S v a m m e l - - -

Jag har försökt undvika kanal5.se ;)



Angående Hugo så testar han nog dina gränser nu, han börjar ju bli så pass stor så han vet vad han vill eller hur man ska säga. Att han är trotsig mot dig beror säkert på att det är du som säger till på skarpen. Kämpa på Nina, barn är det bästa som finns även om det kan vara jobbigt ibland :)

Här kan du läsa lite om trots & liknande om du vill.. :)

http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?ID=44&Trots



Nu har jag iofs inga barn

men en sak är säker, du är inte ensam :)

2009-09-30 @ 18:56:29
URL: http://emelieaspelin.blogg.se/
Postat av: Maria Larsson

Ja du, jag kan ingenting om detta igentligen! Men jag förstår dina funderingar. Min dotter var OTROLIGT trotsig i den åldern. JAg bröt ihop hemma hos min mamma en gång med henne.

Kan ju trösta dig med de jag fick höra att det är mot den barnet älskar som den trotsar! Och att komma ihåg: DET GÅR ÖVER! Lätt sagt! Jag vet. Men jag tror ni rider ut det!



Lycka till!

2009-09-30 @ 19:57:56
Postat av: Daja

Vill du se din favorit serie innan alla andra?

2009-09-30 @ 21:39:02
URL: http://daja.blogg.se/
Postat av: Dessa

Damp är en diagnos som bara en läkare kan framställa att det är. Det är också medfött så antingen har man det hela livet lr inte. Så det stämmer inte det du säger med att Ronny har haft det när han var liten. Det kan inte växa ifrån.

ADHD och DAMP är ett funktionshinder. Om du tänker i de banorna bör du söka hjälp så fort som möjligt om du tror att det kan vara det, för att få så bra tidig hjälp som möjligt.

Jag jobbar inom många funktionshinder så jag vet att DAMP är INTE något som växer bort.

Hör gärna av dej för svar.

Kram Dessa

2009-10-01 @ 12:02:21
URL: http://dessssssa.blogspot.com/
Postat av: Emma T

Hej vännen!

Det jag vet om trotsåldern är att man ska vara konsekvent, det är det viktigaste. Det sämsta man kan göra är att först säga nej till något och sen ändrar sig till "ja okej du får väl då". Det är då de blir bortskämda. De blir inte skadade av att man säger till de på skarpen. Och jag tror att det är bra att de får lugna ner sig om de blir arga. Du måste säga till honom om han gör något du inte vill att han ska göra nu eller senare i hans liv, typ slåss eller vad han gör. Det måste du redan nu säga till att han inte får, varje gång!

Ååh vad jag saknar er! Vill vara hos er mer ju! Jag har så mycket i höst men jag ska försöka komma upp, det är så himla mysigt med er. =)

Kraaaaam!

2009-10-02 @ 16:49:56
Postat av: Emma T

Jag tror förresten inte att han har damp. Alla barn är ju oerhört hyperaktiva så jag förstår att du kan tro det för jag tror inte det är såå stor skillnad ändå. Som sagt kan du ju gå någonstans med honom och höra från någon utbildad i ämnet.

Kramas!

2009-10-02 @ 16:51:57

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback