Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Åh :(

Herregud,, Hugo ramlade ner för trappen..
eller snarare gjorde kullerbyttor ner..
FY FAN vad rädd jag vart!
Han vart såklart ledsen, men det gick ändå över rätt fort och nu springer han omkring och leker som vanligt..
Men tänk om det är nåt inuti som tog smällen?
Eller om han gjort illa nåt ben eller nåt?
Mamma sa att vissa barn som gör illa sig kopplar bort smärtan och att man kan märka senare om nåt hänt..
jag vet inte vad jag ska göra.. ingen idé att åka in på akuten heller eftersom han verkar må bra nu.

Får se senare då. Tänk om han har hjärnskakning eller nåt? Hur vet man? Men skulle han fått nåt allvarligt fel så borde det väl märkas redan nu?

Man önskar man kunde skydda sitt barn mot allt.. men det kan man inte.. man kan inte va med varje sekund och se vad dom gör eller OM han ska ramla i trappan osv..
tycker inte att man behöver en grind för en 2 1/2 åring, han måste ju kunna gå i trappen och har man en grind så lär han sig garanterat att öppna den.
Vi ska såklart skaffa grind tills bebisarna är här..

Tyvärr så är det ju så att barn lär sig av såna här saker, nu vet han att han ska va försiktig i trappan..

Gick det bra nu så är jag JÄVLIGT tacksam & glad!


Kommentarer
Postat av: Kim

Timon lyckades öppna en dörr och kröp sedan glatt mot trappen för att se vad det var för något spännande. Såklart ramlade han, men bara 4 steg ungefär. Men tusan vad rädda vi blev! Han är dock alldeles precis lika glad som vanligt så jag tror inte han gjorde illa sig på något vis.



Vad jag dock ville säga var att min syster, som är sjuksköterska, sa att man kan kolla om barnet fått någon skada på hjärnan genom att snabbt lysa på pupillerna med en ficklampa. Om dom ändrar storlek av ljuset så är allt precis som det ska vara :)

2010-04-08 @ 20:10:42
URL: http://www.metrobloggen.se/panicincapetown
Postat av: Ammie

Men usch, hoppas allt gått bra! men det tror jag nog!

sv : jaa måste ha vart min tur dag idag, alla pengar o allt var kvar :p synd bara att ja inte vann nån miljon på trissen jag köpte :p



Puss

2010-04-08 @ 23:03:00
URL: http://ammiecool.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Hjärnskakning behöver du inte oroa dig för för då skulle han bli trött och borta på en gång och eftersom han började leka så är det lugnt:) kram

2010-04-10 @ 22:24:27
URL: http://MatildaMatsson.bloggie.se

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback