Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Bebisar <3

Ultraljudet gick bra, dom verkade må bra där inne.
Dom låg med huvudena neråt, men det hinner ju ändras många gånger än..
dom säger att efter v.30 så kan man veta om det blir vanlig förlossning eller kejsarsnitt, beroende på hur dom ligger då.

Dom är "normalstora" för tiden och väger ca 800 g / bebis.
Nu kommer dom växa fort tydligen. :p

Det var bra med fostervatten och livmoderhalsgrejen var ca 5 cm, som den ska va när det är stängt där nere hehe.
Värsta coolt, när hon undersökte där såg man ett huvud på den UL grejen och det såg så verkligt ut,
det är verkligen två bebisar där inne.
Även om det blir tydligare och tydligare och man känner deras rörelser typ hela tiden så är det svårt att fatta, jag förstår nog inte förräns dom är ute att det faktiskt är två stycken bebisar :)


Hugo följde ju med, vi hade ingen barnvakt och jag vill ha Ronny med på UL IFALL nåt skulle va fel,
först tyckte Hugo det var spännande, men sen tröttnade han och dom gick ut i väntrummet.
Men han såg sina småsyskon och lärde sig säga lillebror :)
Det låter så sött, min lilla Hugo ska bli storebror liksom, det känns stort, han var ju själv bebis nyss :p


Man såg att bebisarna har växt, när man är på ultraljud runt v.18-20 så syns ju en bebis på skärmen, men nu fick de inte plats så man såg bara en del av nån av dom på skärmen :p


Blir även sjukskriven den 3 maj, då jag har gått 28 hela veckor.
Men hur fan gör man när man är sjukskriven, alltså med försäkringskassan?
Jag kan ju inte sånt där :p
Får väl åka ner dit och fråga eller nåt..


Nu ska jag göra mat, väntar på att potatisen ska bli klar, blir mos & korv :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Ellie

Kunde inte heller något när det gäller sjukskrivning.

Men nu vet jag hur det fungerar...

Ta kopia till att börja med så du behåller en själv så du själv har koll. Sen skickar du in originalet till f-kassan, adress står på sjukskrivningspapperet du får hos läkare. Sen löser det sig eftersom...

2010-04-19 @ 19:35:14
Postat av: Marit

Okej.. Ja men en sak måste jag då få säga och de är att DU och jag kan inte gämnföra våra liv. Ingens liv är en dans på rosor. Men okej, om du anser att alla är idioter omkring dej så tycker jag synd om dej att du fortfarande går och "hatar" dom för det. För ibland måste man blicka framåt och sluta kolla i backspegeln. För kollar man för mycket i backspegeln så krockar man. NEJ man kan inte skita i alla problem. Men vissa saker måste man bara acceptera och gå vidare. Sånt man inte kan rå på. Aja svårt att förklara!

Jag menade att MÅGA skulle vilja byta liv med dej. Jag vill inte byta mitt liv med någon! Jag har de som jag vill ha.

Nej jag vet säkrerligen inte hälften av vad du har varit med om. Samma här! Ingen vet nog ens vad JAG har varit med om. Gäller alla. Men om jag skulle berätta hela mitt liv. vem mår bra av det? Inte jag iaf.

De är bra att du har barnen som lyfter upp dej! Men glöm inte att du måste lyfta upp deras vardag också :) :)

Vill bara inte att du ska deppa ner dej. Och kolla svart på alla människor och världen. För de finns så många bra saker som man oftast inte ser!

Du är inte kvar i det gamla livet som du har levt,

Kramar

2010-04-19 @ 22:39:22
URL: http://marithansson.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback