Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Det är inte lätt..

.. att va gravid, eller speciellt att vara mamma, minnet sviker som aldrig förr haha.
Direkt man blir gravid så blir man så glömsk, iallafall jag. men varför?
det är ju när bebisen kommer ut som man får mycket mer att tänka på & hålla reda på :p
Lite när man är gravid också, men inte lika mycket som när bebisen är född..


Vi har iaf varit och handlat, det viktigaste vi skulle köpa var blöjor, men det glömde jag totalt bort.
Jag skriver alltid upp allt nu för tiden, och inköpslistor,
men blöjorna tänkte jag inte på.

Jaja, skickade iväg Ronny till willys iaf ;)

Vart så jäkla trött förut, sen har vi handlat och nu är jag halvtkoma och ont i huvudet,
kanske börjar bli sjuk? Nästan alla andra är ju sjuka nu så det är inte så konstigt om man blivit smittad.
Ronny & Hugo är också lite halvkrassliga.
Men såhär brukar det va, vi blir nästan aldrig sådär jättedåliga nån dag bara, utan vi är halvdåliga i flera veckor istället. Fast inte så ofta ändå som tur är.

Funderar även på om det är dags för pollen, är ju allergisk mot det..
men jag kan väl inte ta medicin när jag är gravid?
Måste fråga barnmorskan.. jag vill inte ta nån medicin, hatar att ta värktabletter också under graviditeten men det är ett måste ibland..
Brukar ta Gavicson mot halsbrännan ibland, men det är inger som går ut i kroppen utan det blir ett skum som lägger sig längst upp i magsäcken så att inte magsyran kan komma upp..
Men dom är så äckliga att tugga sönder haha, så eftersom mjölk lindrar halsbränna så är det ett måste att ha hemma för mig. :P


Äh, svammel svammel..


 
 


Busprupp som inte ville va med på kort :p
Men jag lyckades ändå ;)






Kommentarer
Postat av: Ellie

Är också allergisk mot pollen, tror det har börjat som det känns...

Stod på mina tabletter som jag äter att jag skulle rådfråga läkare om jag var gravid. Så gjorde det vid senaste Ul. De jag har var i alla fall inga problem med att ta. "Cetrezin" tror jag de heter...

2010-04-20 @ 19:51:42

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback