Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Måste-ha-lista

Sitter här och skriver en lista på vad vi behöver till bebisarna.
men vad sjutton behöver man?
Jag minns inte riktigt..

Vi har:
*Tvillingvagn, ett riktigt kap för 500 kr av snälla Malin :)
*Bilbarnstolar, Hugos gamla och svärmor har en.
*En babysitter, Hugos gamla
*Lite kläder
*spjälsängar, Hugos gamla & en till


Nu i april kan vi inte köpa nåt typ..

i maj måste vi köpa det viktigaste IFALL bebisarna kommer innan löning i Juni.

Jag får första föräldrapenningen i Juni hoppas jag.
Är lite tajt kan jag lova.. tur att vi har lite grejer från Hugos bebistid iaf..
Vi har inte kunnat köpa så mycket eftersom jag inte fått ett öre sen december och Ronny har varit sjuk så lönen har inte räckt långt..
ganska knivig situation att ha det såhär,
jag får ju omöjligt nåt jobb när jag väntar tvillingar och eftersom jag har mått så jävla dåligt fysiskt. Men man får försöka tänka positivt, det blir bättre så fort bebisarna kommit och vi får föräldrapenning & barnbidrag osv..


Vi behöver:
*Madrasser till spjälsängarna
*Skötbordsgrej
*En till babysitter
*Mer kläder
*Blöjor, våtservetter osv
*AmningsBh ar
*Sånt där bröstmjölksläckage skydd hehe
*Andra hygiengrejer till mig och bebisarna
*En grind till trappen, eller två men en är viktigast först
*Garderob eller byrå till bebisarnas kläder & saker

Sen kommer jag inte på nåt mer..

så lite hjälp tack, vad behöver man mer??


Kommentarer
Postat av: emma

oh vad skoj. lite avundsjuk på dig att du väntar tvillingar. hoppas ja någon gång får tvillingar, de hade varit perfekt att få de om Benjamin hade varit typ 3 år , för då är han så stor att kunna hjälpa lite..



Längtar Hugo efter sina syskon:)?

Joda, med oss är det bara bra:)



Hur ska du göra med barnvagn sen. ska du ha en trillingvagn eller ?

2010-04-15 @ 22:02:57
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Får man vara lite nyfiken o fråga vrf du inte fått pengar sen december? :O Kram

2010-04-15 @ 22:29:07
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Jessica

Huhu det blir mycket att tänka på hihi :) Med saker och sånt, shit vad mysigt!! Vill också ha bebis ;) Det kommer nog gå så bra för er!! <3

2010-04-16 @ 09:19:24
URL: http://jessansegna.blogg.se/
Postat av: Lisa

ja men nu börjar det gå åt rätt håll så dagis var nog det rätta!

känns så himla skönt :)

kramar!!

2010-04-16 @ 09:52:46
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag ska prata lite med mamma och se vad vi har liggandes så hör jag av mig:) kram!

2010-04-16 @ 17:03:25
URL: http://MatildaMatsson.bloggie.se

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback