Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

La la ..

Usch vad deppig jag har blivit nu igen.. får verkligen kämpa för att gå upp ur sängen på morgonen..
jag måste ju, men hade jag kunnat hade jag gärna legat under täcket hela dagen och försvunnit iväg i drömmarna..

Antar att det är alla hormoner som rör till allt.. Kerstin (bvc) sa att det är jäkligt mycket hormoner som krånglar ca 8 veckor efter förlossningen, och graviditetsdepression brukar komma efter några månader efter förlossningen..
allt är så jobbigt, minsta lilla motstånd från andra folk tål jag inte.
Jag vill bara stänga in mig tills allt känns okej igen.

Blir jag arg exploderar jag. Annars får jag panik och bara skakar.
Åh det är så mycket..

Var ett tag sen jag kände mig sådär lycklig, sådär när det sprudlar i kroppen och man bara älskar livet.
Nu känner jag mig bara känslokall.

Ska på efterkontroll den 8e, ska prata med henne om detta då..
vill inte bli deprimerad igen. orkar inte med det.

Och jag vägrar äta antideprissiv medicin, det är bara skit enligt mina erfarenheter.

Så hur kan man känna sig lycklig igen? jag har ju mycket att vara glad över!
Men jag känner inget.


Sorry om jag bara gnäller men jag måste få ur mig allt..


Jag antar att det blir bättre. jag vet att det blir det.
men jag ska bara stå ut tills dess..



Kommentarer
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

Ah okej :/ ja jo man ska vara nöjd osv men det var jag knappast förut eftersom jag var så smal som en liten sticka men nu har jag skaffat mig lite mer hull och ännu mer eftersom jag är gravid :P haha..

Jag har jättelätt att gå ner i vikt av olika anledning som är inte så roliga :/

2010-08-31 @ 20:59:14
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Jessica Olsson

va tråkigt att du känner så :/

Hoppas detta vänder och att du kan känna dig lycklig igen speciellt när du har 3barn att hålla humöret uppe för! För dom vill ju inget annat än att deras mamma ska vara den glada välmående mamman!

Kram

2010-08-31 @ 21:23:32
URL: http://jessicaireneolsson.blogspot.com
Postat av: BIRGITTA

du får tänka på hur stor förändring ditt liv fått, o du är så duktig .Många orkar inte med ett barn o du fixar två små plus att du har HUGOBUS.Du kanske skulle försöka ta det lite lugnare ...du fixar ju allt på en gång .Du måste tänka på att vila mer.Kram birgitta

2010-09-01 @ 09:46:53
Postat av: Beatrice, mamma till Devin ♥

Tack! Han är 13 månader.

Usch vad jobbigt med depression :/

Hoppas det löser sig på ett eller annat vis för dig!

2010-09-01 @ 09:49:53
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej hopp! Något som faktiskt hjälpte mej när jag fick en liten deprission efter förlossningen var faktiskt de enkla fåniga knepet (som inte alls är fånigt) att på kvällen skriva ner 5 BRA SAKER som du gjort under dagen, och verkligen ta åt dej av att DU VAR BRA då. Sen även skriva 5 BRA SAKER om just dej som person :) De hjälpte faktiskt! Sen även ta åt dej om någon säger nåt bra! Inte bara vifta bort om du får nån komplimang, utan verkligen TA ÅT DEJ :)

2010-09-01 @ 22:00:20
Postat av: Emma

En till sak kom jag på :)

Jag skrev även ett brev typ, från mej själv till mej själv hahaha.. :) Då skrev jag en massa att jag älskade mej själv och att jag var så stolt över mej själv, och nöjd och jag skrev en massa massa saker, bara positivt, sen läste jag brevet varje dag, ibland flera gånger om dagen och tog åt mej av allt jag skrev :) älska dej själv :) för ingen är som du! man blir faktiskt glad av sitt eget brev!

2010-09-01 @ 22:03:42

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback