Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Ledsen Nina.

Jaa.. ingen förstår nånting.
Jag är så trött på att känna mig sårad, att känna mig utanför.
Jag håller oftast tyst och ler.
Men ibland orkar jag inte. När jag visar hur jag känner så blir det bara fel,
folk tar det helt fel. Varför är det så? Jag har faktiskt också känslor, jag kan bli ledsen, jag kan gråta.
varför blir det en så stor grej av det så fort JAG visar känslor?.
Jag har alltid haft svårt att visa känslor, och jag har det än idag. har verkligen varit känslokall mot allt och alla(såklart inte mina barn..).
men jag försöker, men det är inte så jävla lätt när alla bara tar det på fel sätt.
jag ska nog bli lika känslokall igen. sluta prata med folk. bara bry mig om mina barn & vissa vänner.

Att jag blir sårad betyder noll för vissa människor. tack för det liksom. det gör mig såå mycket starkare. not. När jag blir sårad och säger det, så ska det alltid vändas mot mig, att jag gör fel.
Fast jag inte ens gör nåt fel, jag blir bara ledsen, som vilken människa som helst kan bli.

Jag är faktiskt en del av deras liv, vare sig dom vill eller inte. Och det är inget jag kan rå för.

Alltså jag orkar inte mer.

Jag känner för att bara låsa in mig, flytta långt härifrån eller nåt, så jag inte behöver ha kontakt med endel människor.
Jag orkar helt enkelt inte mer. Jag orkar inte känna såhär.

Det är enklare att vara känslokall. Då slipper man mötas av sånt här.
Ibland önskar jag att jag inte var mänsklig, att jag hade en kraft som orkade tampas med sånt här, utan att känna nånting..





Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Länge sen jag läste din blogg, men nu kom jag ihåg att jag tyckte om att läsa om tvilligarna och allt. Gud va dom har blivit stora :)

Jag tycker verkligen att du är superduktig som klarar av 2 småttingar och en lite större!! Jag som har en 6 månaders håller på att gå under just nu.. PUST! uppmärksamhet konstant & vill helst bli buren just nu. Inne i nån period tror jag. Jag hoppas att jag klarar av ett till barn sen, för fler vil jag ha :)



Men du är verkligen en riktig supermamma tycker jag! och jag tycker inte om att läsa om att du är ledsen.. alla behöver ventilera sej och prata om saker, speciellt till vänner och folk man känner. Men vissa folk klarar inte av att lyssna på andras problem, dom vet nog inte hur dom ska ta de.. eller vad dom ska säga.. men jag hoppas du har nån som du kan prata med ialf :) Ha de brA!

2010-08-24 @ 20:28:39

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback