Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Torsdag morgon.

God morgon världen.
Bebisarna ville äta vid 5, dom fick mat sen kunde jag inte somna om.. har för mycket funderingar om allt..
Ganska skönt att vara ensam vaken, är så tyst och lugnt hehe.
Hugo lär väl vakna snart. Jag kommer säkert behöva sova en stund senare, har "bara" sovit 5 timmar inatt.. helt okej om man jämför med när bebisarna var nyfödda. Men man behöver ju sova mellan 6-8 timmar för att kroppen ska orka.. men vi får se, jag kanske är pigg hela dagen :)


Vi har tvättid idag igen, känns bra att tvätta där, och att använda torktumlaren,, nu när det inte är sommar nåt mer och inte är så varmt så tar det ju evigheter innan tvätten torkar, men eftersom vi bor en minut ifrån tvättstugan så kan vi lika gärna gå dit. Om inte annat så sparar vi el och pengar ;)

Mamma har ljusparty i eftermiddag också.. får se om jag ska dit eller inte..
skulle ha köpt lite mer teljus, men ja,, vi får se..


Tänk om man hade massor av pengar och kunde ta sina barn och åka iväg och vara hemifrån i en månad eller nåt. Gud vad skönt det hade varit.
Jag är så jävla less just nu, på vissa personer.
Tänk att man ska stämplas som självisk/egoistisk när man vill ha lite omtanke som person,
alltså när man har fått barn så handlar allt alltid om barnen.
Alla frågar hur det går med barnen, hur dom mår, osv, det är självklart att det ska vara så!
Men bakom en förälder så finns ju människan kvar, som fanns förut.
Jag begär inte att någon ska bry sig, men när man
känner att man kvävs av allt och bara vill att någon ska se "mitt gamla jag" och se "mig" för en stund så är det tydligen för mycket begärt.
Vissa tror att jag är så jävla stark, att jag är lycklig och att livet leker.
jo visst, om man tänker på vilken tur jag har som har mina underbara barn så.
Men det finns så mycket mer som ibland måste hanteras.
Mina barn är mitt allt, jag älskar dom nåt enormt och jag älskar att vara mamma!

Men tänk om folk kunde fråga hur jag mår,, eller nåt.
Den absolut jobbigaste & konstigaste tiden var i sommras när vi var i Falun när bebisarna låg på neonatal. Att veta att man har 3 barn och inte få vara i närheten av någon av dem gjorde ont i hjärtat. Det tär på en.
Visst att vi fick vara med vid matningarna å så med tvillingarna, men vi fick inte ta hand om dom och när vi bodde på BB så fick vi ju inte vara i närheten.. är en jävla bit mellan neonatal och "nya tillfälliga bb". och att va ifrån Hugo en hel vecka.
Det var så jävla mycket känslor om allt, verkligen en turbulent tid, och med mitt bagage av psykiska problem så vart det ännu värre.
Jag vet inte hur jag ska förklara.. men under och efter den tiden så är det nog ingen som har frågat hur jag mår..
när jag har försökt att få ur mig hur jag känner och prata om allt så byts ämnet osv..
Även efteråt har allt varit jobbigt. Det är det när man får barn och det är helt normalt att det är så.
Men ibland kanske man bara vill kunna ventilera lite, prata om det, få ur sig det man tänker på och kanske kunna se saker och ting från ett annat perspektiv med lite stöd från andra.


Visst, jag kanske har överreagerat, men ingen vet hur jag känner, och dom som inte har varit med om samma situation har ingen aning om hur det är.
Jag har ändå rätt att tycka att det har varit jobbigt, jag är inte mer än människa och jag pallar inte hur mycket som helst.

Hade jag haft ett lugnt & tryggt liv fullt med kärlek & omtanke så hade jag antagligen haft en stabilare grund att stå på, ett starkare psyke och haft ett inre lugn av att känna den där kärleken.
Men nu är det ju inte så..

Jag försöker hantera allt på ett bra sätt, men det är inte alltid så lätt.

Äh jävla grubblare man är..
jag vet bara att jag inte orkar just nu.


Hoppas att Hugo vaknar snart, så ska vi äta frulle sen om vädret tillåter så ska vi nog ta en promenad :)

Kommentarer
Postat av: Catte

Du överreagerar inte, man måste få prata ut.

Annars kommer allting explodera ut till sist

2010-08-19 @ 08:02:37
URL: http://crazymee.webblogg.se/
Postat av: EmmaT

Jag förstår inte vilka personer det är du pratar om. Jag hoppas inte det är jag iaf.. :P jag hoppas du säger till om det är jag. :P jag får typ dåligt samvete och måste förklara mig nu. :P Jag frågade faktiskt hur du mådde när du fått barnen typ hela tiden på sms för jag visste att det borde vara jobbigt då, men det var ju alltid bra med dig. :P:P förstår att det är svårt att prata om jobbiga saker på sms också. Och under tiden man mår dåligt kan det vara svårt att prata om det brukar jag tycka. Jag vill jättegärna prata mer med dig men då är ju telefon det bästa alternativet för oss men det vill inte du va? :) jag är ju inte heller mamma så jag vet ju inte vissa saker men jag har bra empatiförmåga. Så det löser sig! :) :p

Jag tycker förresten tvillingarna är mer lika varandra nu. :)

Jag tänkte säga bra saker om dig nu men det gör jag inte för det blir så tillgjort bara för att du skrivit allt det där. Alltså att jag skriver bra saker om dig bara för att du skriver att ingen har gjort det. Om du förstår? Man kan ju bli glad ändå men jag vill inte riskera, jag berömmer dig en annan gång vi pratar, okej? :P fan vad jag vill träffas. Men nu måste jag gå! Ska hämta pizza, yeah! Kram min fina underbara vän!

2010-08-20 @ 19:34:30

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback