Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Jaha?

Jag fick höra om en tjej som hade blivit anmäld till Soc, för att hon var mamma & ledsen/deppig.
Alltså.. får man inte vara ledsen bara för att man är mamma?
Det är väl alla någon gång, och varför skulle man inte få vara det för att man har barn att ta hand om?
Stört!
Det är ju skrämmande, och jag som har skrivit ut att jag är deprimerad osv..
inte har då soc hört av sig till mig iaf :p
Men jag fattar inte, varför ska man vara så jäkla stark & tuff?
Vad är det för fel med att vara deppig? Det är ju så vanligt och jag vet hur många som helst som är eller har varit det.
Klart det inte är bra att må dåligt, men ibland kan man inte hjälpa det pga hormoner efter en graviditet/förlossning osv.
Hormonproblem kan man ha i flera år efter en graviditet/förlossning.
Eller om man har ett tungt bagage att bära på, som jag,
huvudsaken är väl att man tar tag i det och försöker få hjälp så att man kan må bättre.


Det betyder ju inte att man är en dålig mamma, eller jo såklart i vissa fall, det finns ju alltid dom som inte borde ha skaffat barn..
Men jag iaf, jag gör allt för mina barn, det är dom som får mig ur sängen på morgnarna,
det är dom som gör att jag VILL liksom.
Jag gör allt för att mina barn ska ha det så bra som möjligt,
barnen är ju prio ett!


Världen är allt bra konstig ibland..

Kommentarer
Postat av: Tina - My Life Cherrypinup

Svar: Ja det gör minsann jag med :)

2010-12-16 @ 09:43:56
URL: http://cherrypinup.blogg.se/
Postat av: Ammie

Ja det är en sjuk värld vi lever i..

men den här mamman kanske inte klarade av dessa saker som du klarar av?! eller hur man ska säga..

som sagt, du tar dig ur sängen o tar hand om dina älskade barn :) det är det viktigaste! du är en jätte super bra mamma :) Den bästa!



Jag älskar dig <3

Puss

2010-12-16 @ 16:30:20
URL: http://ammiecool.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Du är en bra mamma men det finns ju dom som inte bryr sig om någonting när dom går under och det kanske var en sån situation? Att hon inte kunde ta hand om någon, inte ens sig själv. Men förstår dig, tråkigt sånt där! :) kram!

2010-12-16 @ 22:18:38
URL: http://matildamatsson.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback