Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Löss!

Usch, det går löss på dagis!
Och magsjuka. Nyss gick det vattkoppor.
Det är ju typiskt för den här tiden på året,
men åååh jag hoppas hoppas hoppas Hugo inte får löss!
Jag har aldrig haft det och jag har aldrig sett löss, vet inte hur man gör och jag HATAR kryp.

Jag hoppas att han inte får magsjuka också såklart!
Det var visst nåt barn som hade varit dåligt men ändå blivit lämnad på dagis,
sånt tycker jag är dåligt, jag har Hugo alltid hemma lite extra IFALL att.
Tänk om han går till dagis för tidigt efter en sjukdom eller nåt sånt,
och smittar ett barn, som smittar sitt kanske nyfödda syskon, vem vet..
Lite långsiktigt kanske men sånt händer ju.
Aja, sånt får man väl räkna med men det finns ju dom som lämnar sitt barn på dagis fast dom är SJUKA(nu menar jag sjuka, inte lite snoriga eller så), och det tycker jag är fel.


Och nå mora strand gubbar kom aldrig varken i onsdags eller igår.
Störande, säger dom en tid så kan dom väl hålla det. Eller iaf höra av sig.
Nu tänker jag lägga tillbaka allt i garderoben :p
Då får dom skylla sig själva..


Annars då.. kunde inte somna igår som vanligt,
så idag är jag trött.. ikväll ska Ronny på parken med jobbet,
jag ska titta på film..
kommer väl inte kunna somna heller,
det är så drygt, jag är hur trött som helst men jag kan inte somna.
Har tabletter mot det men av dom blir jag helt koma av dagen efter och det går inte när jag har barn att ta hand om.


Nu ska jag pussa på mina småttingar :)
Hej hej.

Kommentarer
Postat av: Mia 18år - Mamma till William och Marcus

Sv. Tack så mycket för rösten! :).

Vi har inga större förhoppningar, då en av barnen har 130 röster medans våra barn "bara" kammat ihop 20 var? hehe. Men de är alltid kul att delta, och de har ju dessutom kommit till finalen :D.



//kram, Mia

2010-12-10 @ 10:08:21
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
Postat av: liindblaads

Dagens lucka e öppnad :) kolla om de va du , om inte anmäl dig till lucka 11 redan nu i samma inlägg

kram

2010-12-10 @ 10:54:40
URL: http://liindblaads.se
Postat av: Maria Larsson

Usch ja dessa sjukor!! På Lukas dagis är det vattkoppor som gäller! 10 av 18 barn har nu eller är sjuka. Lukas tre bästa kompisar har haft det så vi väntar bara! Men än värre är magsjuka tycker jag då jag har stor fobi mot dessa kräkor!!! Kan bryta ihop totalt bara jag har hört talas om det! Du kan inte ana! Blää! Så dessa människor som skickar sina barn på dagis för tidigt efter mag------ har jag lust att vrida öronen av!! Fy skäms på dom!

Hoppas ni klarar er från allt!!! Vi mammor har inte tid att vara sjuka! (Lite bitter då jag säger det men man borde vara karl, för de får alltid vila o sova då de är sjuka) Surt!

Kram till dig!

2010-12-10 @ 11:25:09
Postat av: Ammie

en idiot från falun!

nej han har verkligen inte alla getter hemma!

japp, nu ska jag sträcka på mig o ha kul ikväll :D

ska verkligen skiiita i alla dessa karlar!

synd att du inte kan följa!



Puss <3, tack för att du finns!

2010-12-10 @ 13:45:39
URL: http://ammiecool.webblogg.se/
Postat av: Linda L

Mora Strand är inte mycket att hurra för. Sjukt att dom får göra som dom gör :O



2010-12-10 @ 13:59:03
URL: http://foodandbaking.webblogg.se/
Postat av: Malin, Mamma till Zelina ♥:*¨¨*:

ja visst är de härliga :

2010-12-10 @ 14:27:03
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: matilda

köp en luskam och luskamma honom typ två gånger i veckan över något vitt, typ handfatet så ser du ganska tydligt om det är ett kryp. Det är bättre att behandla i tid och hitta i tid:) ett tips! Kram

2010-12-10 @ 18:30:53
URL: http://matildamatsson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men fy så snuskigt, vilket dagis går han på?

2010-12-10 @ 18:53:51

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback