Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Jaha..

Idag fick man veta att inga anbud har lagts om Mora BB.
Så nu skulle det bli nedläggning sa dom på tvn.

Fan vad dåligt. Herregud, det är ju så många ställen som har närmast till Mora,
undrar om det är karlar som bestämmer detta? Dom som inte har en aning om hur man mår eller känner i en graviditet och inför en förlossning. Tänk dom som ska åka en herrans massa mil till närmsta BB/förlossning.
Jag är glad att vi bara bor ca 10 mil från Falun.
Men det kan ju bli kris ändå, går det fort i en förlossning så kan det ju gå väldigt fort.

Undrar hur det blir för oss,, blir det kejsarsnitt så kan det ju bli planerat, det beror väl helt på hur jag & Bebisarna mår.
Men tänk om det inte blir så, hur ska vi ta oss dit?
Ingen har körkort, mamma vågar inte ta det ansvaret att skjutsa oss hehe,
någon måste ta hand om Hugo medans..
då blir det ju ambulans, antar jag.
Läskigt.


Tycker synd om dom som drabbas mer än vi i mora,
det är inte lätt , speciellt inte inför förlossningen vid en första graviditet,
och så ska dom få lov att åka så långt.
När Hugo föddes tog det typ 5 min till sjukhuset från stormyren, det var lagomt haha. :)

Vi hann iaf föda ett barn på Mora förlossning/BB.
Jag & mina syskon föddes också där.

Jag tyckte det var så bra där, jag skulle lätt kunna föda där igen.

Men men.


Kommentarer
Postat av: marlene

ja jag tycker det e hemskt att dom lägger ner mora bb. fattar inte hur dom tänker:( innan jag flyttade tillbaka upp hit när jag var gravid så sa min barnmorska i kristinehamn att jag skulle vara glad att ajg fick föda i mora för det var ett av sveriges bästa bb. jag var jätte nöjd efter min förlossning där och jag lider verkligen med dom som bor i t.ex idre, särna som ska åka så långt å det är så mycket som kan gå fel och man kasnek behöver hjälp snabbt. fattar inte hur det ska sluta med allt:( kram

2010-02-04 @ 08:37:43
URL: http://liasmamma.blogg.se/
Postat av: Maria Larsson

Ja, verkligen skit det där! Hur fan kan de, ett av sveriges bästa liksom! Inte klokt!!

2010-02-04 @ 15:32:50
Postat av: johanna

vadå inte ta ansvaret och skjutsa er? det är väl klart att hon måste när ni inte kan köra dit själva? galet! Förresten, har ni hittat någon vagn?

2010-02-05 @ 08:46:49
URL: http://jas0n.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback