Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Vad ska man säga..?..

Usch vilken natt, har vaknat hela tiden, jag tänker på det där hela tiden.
Vaknade återigen vid 6.30, så jag gick nyss upp.. Hugo sover än.
Och jag är så nervös, tänk om Hugo blir sjuk?
Det märks nog i helgen, läkarna sa att det tar 2-3 dagar innan det bryter ut, om det bryter ut.
För man kunde bära på smittan utan att få några symptom och utan att ens bli sjuk.
Jag ska ringa vårdcentralen nu klockan 8 och fråga hur vi ska göra med tabletten,,
om vi får en ny eller inte..

Dom visste tydligen inte säkert om det var hjärnhinneinflammation eller inte,
så det finns ju en chans att ingen har blivit smittad av vad det nu var.

Men det är så hemskt, även om inte vi kände föräldrarna så bra, så var vi ändå bekanta sen förr,
och Hugo var ju typ bästis med N.
Dom två är dom som är mest jämngamla på den avdelningen på dagis tror jag.
Och dom hängde ihop berättade fröknarna, dom var riktiga buspojkar tillsammans.
Varje gång vi ska till dagis så sa vi att "ska vi till dagis och leka med N",
och Hugo vart jätteglad.
När vi sen kom till dagis och N var där så mötte han ofta Hugo i hallen och dom vart så glada av att se varandra, så söta!
Hugo har ju alltid sin goskudde med sig till dagis och i förrgår så hjälpte N till att lägga i den i Hugos korg där den ska ligga tills vilostunden.

Varje gång Hugo ser ett foto eller ett annat barn så säger han namnet, han förknippar väl små barn med N antar jag.

Det är iaf lite "skönt" att Hugo är så pass liten än så att han nog inte förstår, men han kommer garanterat sakna sin vän. Dom sitter bredvid varandra på luciakortet, och på fler kort.
Man kommer bli påmind om detta hela tiden, jag vet inte hur jag ska hantera det här.

Det är så ledsamt att detta har hänt, man kan inte förstå..

Hur tar föräldrarna det här? hur överlever man en sån här grej?

jag tycker så synd om dom, jag tänker hela tiden på dom. Man är så orolig när man är förälder att nåt ska hända, och om nåt händer hur sjutton ska man hantera det?..

Så många tankar som snurrar!


Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Nej men vad hemskt...är det något litet barn där hemma som gått bort? :( usch.



Hoppas er lille kille inte är smittad om det nu var hjärnhinneinflammation.



Usch stackars föräldrar :(

2010-02-26 @ 08:46:04
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: madelene

guu va hemskt .. när jag läser de du skrivit så låter de precis som min son och hans bästa dagis kompis vet inte va jag skulle gjort om någonting sådant skulle hända dom/han :o :,(

(blir tårögd då jag läser de :( )



2010-03-01 @ 13:12:59
URL: http://mammamaddis.soclog.se

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback