Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

=)

Guess what, Ronny fick igång internet på vår gamla dator.
:)

Får se hur länge den håller bara, den är typ 12 år gammal haha.


Jag satt och tittade på nåt gravid/ung mamma program på mtv,
en av dom hade fått graviditetsdiabetes,
vad får man diabetes av?
Om man äter mycket socker?
Vi har ingen i släkten (tror jag) som har det så jag har ingen koll alls..
Kan man få det om man äter mycket frukt? Ni vet, fruktsocker..
Jag bara funderade lite..

Jag ska iaf på glucosbelastning nästa vecka, det är frivilligt men lika bra att kolla så man vet om man är på den säkra sidan :)
När jag väntade Hugo så kollade jag 2 ggr,, alla som har bmi över nån siffra får kolla tror jag,,
men då var allt jättebra, och med tanke på att jag inte kan äta sött nu så borde jag va säker, hoppas jag.

På tisdag ska jag till mvc igen också,
när börjar man lyssna på hjärtljuden?
Jag kommer inte ihåg riktigt, var ju ändå nästan 3 år sen jag var gravid med Hugo.


Nu ska jag ta en värktablett, har så grymt ont i nacken,, jävla tuttar som ska va tunga :P
Haha,, hade jag kunnat hade jag opererat dom mindre,
det fick min mor göra gratis och jag har typ samma problem..
men vi får se efter graviditeten, då ska jag köra stenhårt på att gå ned i vikt.
Som min barnmorska sa, ingen idé att kämpa med vikten nu när jag ändå håller på att bilda en familj osv, utan gå ner i vikt kunde jag göra när jag är klar med bebisverkstan :P
Så när jag har 2 barn så behöver jag faktiskt inga fler egentligen,
fast jag vill ha många, 4,5,6,, eller nåt. Nja vi får se. :P



Jaja, natti natti.
Kram

Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback