Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Svar:

 

Ursäkta, men du hänger ju inte med ett dugg.

Jag har inte haft några jobb nej (förutom flera sommarjobb, t.ex. städa på hotell, rensa ogräs flera sommrar osv).
Jag vet vad jag skriver om, annars skulle jag inte skriva om det. jag vet hur det är att vara arbetslös, och att slava för arbetsförmedlingen, gå på deras kurser osv, utan resultat. och eftersom det inte  blev nåt resultat så fick jag lov att leva på soc. så istället för att leva så, så valde jag att plugga & få bättre betyg så att jag har en större chans att få jobb sen.
Det är ju mitt liv, ingen kommer ge mig ett jobb bara sådär, så jag gjorde det självklara att försöka få en utbildning just för att jag ska ha en större chans senare i livet.

När jag hoppade av gymnasiet så började jag söka jobb direkt,

men fick inga, bland annat pga att jag hade hoppat av skolan och därmed hade jag ingen utbildning.

Så jag började studera på folkhögskolan här i Mora.

Där gick jag tills jag vart gravid med Hugo, och sen var jag mammaledig när Hugo föddes.

Efter det så har jag studerat igen, och gör det fortfarande. För att jag vill få upp mina betyg för jag vet att jag inte får nåt jobb nu, dels pga brist på en hel utbildning och dels för att ingen anställer någon som är gravid.

Daah! Ganska logiskt va, använd hjärnan om du ska komma med såna attacker.



Min sociala fobi går upp och ner, men det är nåt man måste övervinna för att kunna leva,
alla med social fobi lär sig på något sätt hur man ska hantera allt.
Migrän är inget jag har så värst ofta längre, som tur är,
värk i kroppen har väl fan alla människor då och då och det är också nåt man får stå ut med.
Och det är inget som kan stå i vägen för att jobba, man måste tjäna pengar så att man kan överleva,
speciellt när man har barn att ta hand om!



Livet är inte lätt, därför ska man inte gnälla över saker som man kan göra något åt, för det är upp till var och en att åtgärda det problemet isåfall.




Jag har aldrig skrivit att en graviditet är en sjukdom, så nu är du ute och cyklar.








 


Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback