Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Äcklad.

Jag måste säga att jag är äcklad över mig själv.
Hur jag ser ut.
Hur kan det ha gått såhär långt? Jämfört med för några år sedan..
visst att jag har fått barn, men..

Det är skönt att vara gravid, då tänker man inte på detta på samma sätt..
Nu har verkligheten gjort sig påmint, att se sig själv i spegeln är jobbigt..

Bebisarna är 1 månad gamla.

Jag tycker att jag inte äter så mycket, jag hinner inte.. och jag rör på mig nästan hela tiden.
undrar hur mycket jag har gått ner sen förlossningen? Säkert bara bebisarnas vikt.. suck..

Hur ska man lyckas?... jag vill operera mig.. men den möjligheten har inte alla..


äh nu är jag trött så jag grubblar för mycket..

men det är ju ändå sant det som jag tänker på..

DENNA sida står det såhär:

Träning

Precis efter att du fått barn ser du ut ungefär som du gjorde i femte månaden. Det tar några dagar till några veckor för livmodern att dra ihop sig. Det är väldigt individuellt hur lång tid det tar för magen att återfå sin normala form och för kroppen i övrigt att återhämta sig. Det är lagom att börja träna efter kontrollbesöket hos barnmorskan cirka tolv veckor efter förlossningen om du själv tycker att det känns bra. Då har magmusklerna hittat tillbaka till varandra igen efter att ha varit separerade. Börja med enkla magövningar. Var försiktig om du haft besvär av bäckenuppluckring, då ligamenten fortfarande är sköra. Promenader är bra. När du kommer hem från BB kan du gå några kvarter med vagnen för att sedan förlänga rundan allteftersom du orkar.



12 veckor?? ska man stå ut i 8 veckor till?? nej..

Man har ju sån jävla press på sig.. ser man inte ut som en liten tonåring i kroppen så är man fet och äcklig enligt omgivningen.
Tänk om man kunde få se ut som en kvinna när man faktiskt har fött barn, men nej då,
då ska man få bort kilorna på en gång för att man ska se ut som "idealet"..



tänk om man hade folk i närheten som stöttar en.. det hade varit mycket enklare om man fick höra några snälla ord ibland.. speciellt av människan som man lever ihop med..
men jaja..


natti natti.




Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Shit...12 veckor! Vem orkar vänta så länge? Äh, vi kör lite barnvagnsrace!! Hur kommer Hugo gå på dagis i höst?

2010-08-01 @ 10:31:53
Postat av: Alexandra

Man kan börja träna tidigare så länge man inte tar ut sig själv o man ska undvika att få mjölksyra( men läste efteråt att det är för amningens skull) . Pratade med en BM om träning innan efterkontrollen nu i veckan för jag känner som du, orkar inte vänta så länge :P Men så länge man tar det lugnt så var det fritt fram :)

2010-08-01 @ 15:18:18
URL: http://onttonen.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag tycker du är jätte fin, och jag vet ju om att du aldrig haft ett bra självförtroende. Jag tycker du ska tänka om, försöka, du har ju tre helt fantastiskt fina barn, en familj och allt man kan önska sig. Du ÄR jätte fin! Upp med hakan... även om man vägen 50 kilo betyder inte det att man är nöjd med sig själv ändå! ha det fint.. kram

2010-08-05 @ 10:05:46
URL: http://jas0n.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback