Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

*ASG*

Haha, jag sitter och tittar på Livet på BB.
GUD vad vissa skriker och håller på!
Helt otroligt. Visst, det gör inihelveteont att föda barn och ibland tror man att man ska dö.
Men vissa är ju.. ja.. lite överdrivna.. tycker jag..


Det påminner om när vi var på BB.. förlossningen är på våningen ovanför och de där tillfälliga modulerna som man är i är väldigt lyhörda. Varje natt så hörde man hur folk skrek och sen vart det tyst, sen skrek dom som fan och man hörde bebisskrik. Då var en bebis född. Sen skrek dom lite till och då var moderkakan ute.
Man hörde verkligen allt.


Jag är glad att jag har det överstökat, vem vet, jag kanske inte föder barn nån mer gång i mitt liv.

När jag skulle föda Hugo så hade jag knappt ont när jag åkte in, var då öppen 6 cm och behövde inte lustgas förräns jag var öppen 8 cm.
När jag skulle föda tvillingarna gjorde värkarna ondare tidigare,
fick lustgas och när hon undersökte mig var jag bara öppen 5-6 cm, då tänkte jag NEEJ, inte mer?!..

Sen poff på en kort stund ville dom ut. Det gick fort. Brukar göra det när man är omföderska + att det var tvillingar + att dom var så små jämfört med Hugo.
Tänk vad olika förlossningarna kan vara egentligen.
Fast jag är glad att jag har gått igenom båda, man växer som person och man mognar till när man går igenom en sån grej.






Kommentarer
Postat av: Mimmi

Skönt o höra att nån mer tyckte att hon på bb va överdriven, då kanske de är väldigt ovanligt att man blir sådär :p



Grattis till tvillingarna föresten :D

2010-07-21 @ 22:41:33
URL: http://mimmi86.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback