Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Gårdagen..

Igår var vi på BVC, pluttarna har växt massor. Ca 200 g på fyra dagar, och bebisar ska gå upp 100-200 g / VECKA :p
Max vägde 2960 g och är 51 cm lång.
Vincent vägde 2730 g och är 50 cm lång.
Men det är bra, dom väger ju för lite för "åldern", som tvillingar brukar göra när dom är så pass nyfödda. Så dom ska lägga på sig lite.
Nu syns det också, dom är lite rundare i ansiktet, runt magen och på benen.
Förut så var dom verkligen smala, benen såg ut som pinnar och huden satt typ löst,
När dom föds för tidigt så hinner dom ju inte lägga på sig det där extra som fullgångna bebisar har..
Storlek 50 passar snart bra, det är liite för stort än men snart så :)
Om en vecka har jag egentligen BF :p


Aja,, sen igår så var vi och handlade, hem och laga mat, sen fick vi besök av mina småbröder Thomas, Anders + hans tjej & Lars. Jättetrevligt :D Kul att träffas lite!!
Senare kom Lars tillbaka, han kom inte in hos pappa, pappas sambo hade varit med i en bilolycka och låg på akuten.. så Lars satt här med oss tills allt löste sig.
Hon klarade sig iaf, vart mest chockad. som tur var, det var en lastbil inblandat och då kan det ju gå väldigt illa..
en skulle köra om men lastbilen kom och dom hann inte svänga undan, så hon fick lov att köra ner i diket.
Fattar inte hur folk kör, varför ska man köra om när man ser att det inte kommer gå?
Man måste ju fan tänka på resten av trafiken också och inte bara att man ska fram först!
Sen något jag stör mig på som fan är dom som sitter och smsar när dom kör,
vadå ha noll kontroll på bilkörningen.. :p
Många tror sig kunna köra så bra, men många är inte så duktiga som dom tror.
Speciellt unga människor, egentligen borde dom höja åldern för att få ta körkort,
många är fan inte mogna psykiskt för att ta det ansvaret som man tar när man bara är 18 :p

Och nej jag har inte körkort själv men jag kan fortfarande tycka som jag vill..


Nu ska jag äta frulle ,, senare handla med mamma,, måste köpa hem kattsand och tunga grejer så då är det enklast att åka bil.

Hej hej..

Kommentarer
Postat av: Jannika

Det roliga är att man ska itne ens kunna ha födelsemärken i handflatan.. hahaha:P

2010-07-20 @ 18:00:18
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback