Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Idag..

.. blir våra pojkar 2 veckor gamla. Fast egentligen skulle dom inte varit födda än, 38+1 idag..
Dom är redan jättestadiga i nacken, helt otroligt. Duktiga prinsar :)


Inne i lustgasens härliga värld :)
Fast den funkade inte lika bra denna gång som när jag födde Hugo,
fast jag klarade mig med bara den iaf. :)
(hade väl inget val heller haha)



En bebis :)
Vincent.

När man föder tvillingar så får man inte bebis 1 upp på magen,
utan den bebisen får pappsen ta hand om.
Jag minns att när jag hade fött Max så visste jag inte hur jag skulle tänka och känna,
jag hade precis fött ett barn men jag skulle liksom koncentrera mig på att klämma ut en till bebis,
lite konstiga blandade känslor var det..
Dom kollade med ultraljud hur bebis 2 låg i magen,
den fick absolut inte ligga på tvären för då skulle det bli akut snitt,
men låg den med fötterna eller huvudet ner så kunde man föda vaginalt.
Vår lille 2a låg med rumpan ner och då vart jag nervös över att han skulle födas så :p
Men det gick så bra så :D


Folk frågar mig nu vart såret är,, hmm vilket sår? .. Jag födde dom faktiskt vaginalt :p



Våra hjärtan innan dom for ner på avd 33 pga att dom var lite prematura.



På kvällen nere på neonatal..
något sliten kan jag lova, där mådde jag inte speciellt bra i kroppen..
och chockad över att det gick så fort.. jag var liksom inställd på att få ligga på
observation ett tag pga havandeskapsförgiftningen,
men helt plötsligt hade allt startat och på 5 timmar var dom ute.





Inne på Ica Maxi här om dagen :)

Älskar mina pojkar såå! Alla 4 ;)

Kommentarer
Postat av: Ellie

Vilka sötisar :)

Helt underbart!

2010-07-15 @ 18:13:32

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback