Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Mysko..

Det går tydligen inte att kommentera här, bara på inlägg =( från i Onsdags ..

Idag vaknade jag och allt kändes jättejobbigt.. är jobbigt att va 10 mil hemifrån, att vara ifrån Hugo och allt där hemma.. att inte se nåt slut och inte veta när man får åka hem..
Det är jobbigt att vara så långt ifrån bebisarna,, neonatal avd ligger en bra bit ifrån BB,
så det blir ett jäkla gående, och det pallar inte min kropp redan. Ronny skjutsar mig i rullstol hehe.
Är ganska mörbultad efter både graviditet & förlossning, har förbannat ont i magen och hemska eftervärkar. Allt ska ju hamna på rätt plats igen efter dessa månader med två barn i magen,
det är väldigt påfrestande och nu när dom helt plötsligt är ute ur magen så blir kroppen helt mongo..

+ dessa hormoner, som blir ÄNNU värre efter förlossningen, än vad dom var under graviditeten.
Det är fan synd om oss tjejer, vad vi måste gå igenom alltså hehe!!
Jag behövde bara sy 2 små stygn iaf, vilket jag är glad över. Dom känns inte ens. :)
När jag fick Hugo var det också 2 stygn, men han var ju mycket större och det vart på ett annat ställe tror jag, då sved det så inihelvete.
Vincent föddes ju i säte så det blev väl mer uttänjt när han kom ut hehe.
Intressant va? ;)

Pojkarna mår bra, övervakningen behövs inte längre, Vincent behöver inget dropp mot blodsockret heller. Han har ju alltid varit liite mindre i magen, Max hade verkligen jättetjock navelsträng och det hade inte Vincent, så det märks ju vem som har tagit mer..
Men ändå så vägde dom jättebra när dom föddes, som tur var! :)

Dom har gått ner i vikt , men det gör väl alla nyfödda barn dom första dagarna.

Nu är dom mer pigga , dom tittar runt, man får ögonkontakt och ibland ser det ut som om dom försöker le :)
Är så underbart.


Jag vill ha dom hos mig hela tiden, kunna mysa och försöka amma osv..
är så jobbigt när man ska va här uppe och äta, springa ner till deras mattider,
hinna upp hit igen..
sova här uppe och inte va nära dom..
att se alla andra på BB med sina bebisar, och vi inte har våra här är jobbigt..

Där nere sitter man typ i en stol och försöker göra det mysigt, inte så värst bekvämt..


Får se när Ronny ska hem, jag vill inte vara ensam än.. jag pallar inte det psykiskt känner jag.
Men när han åker hem så kanske jag kan få rum på neo-avd.. fast då får jag inte eget rum och man får ingen mat där, vilket suger för maten är svindyr i cafeterian/restaurangen..


Jaja,, så är det iaf och jag försöker att inte tänka på hemma för mycket..
mitt hjärta skriker efter Hugo och han brukar fråga efter oss säger mamma,
han fattar väl ingenting vad som händer. :( Min lilla pojke. <3
Men han har det bra med dom där hemma iaf.

Är ju besöksförbud på neon-avd,, så inga besök blir det heller..
men vi får se om dom får flytta upp hit eller nåt sen, då får syskon hälsa på iaf.



Nu ska jag på toa, sen ska dom ta blodtryck på mig,,
mår som sagt inte så jättebra och dom måste ha lite koll..

sen ska vi ner igen och mysa.

Hej hej,.

Kommentarer
Postat av: birgitta

TÄNKER SÅ MYCKET PÅ ER ...fast jag inte känner dig ,...men känns som de iallafall när man följer din blogg...snart är du hemma hos lille Hugo

2010-07-03 @ 18:23:30
Postat av: Malin, 22 år Gravid v40

Hoppas allt känns bättre för dig snart gumman <3

2010-07-03 @ 20:07:19
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Marit

Läser och läser och läser.. :) Mycket man inte har kunnat få veta.. Har ju inte varit inne på internet.. Men tur du har blogg..



KRamar

2010-07-25 @ 16:48:27
URL: http://marithansson.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback