Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Akuten.

Hej hej.. har inte orkat gå in här nåt idag..
Var på akuten imorse..
Igår morse fick jag jävligt ont helt plötsligt i vänstra axeln och strålandes ner mot bröstet.
Det gick över och tänkte inte mer på det, förrän igår kväll då jag fick ont i axeln igen.
Tog en värktablett igår innan jag sov vid 22, sen vaknade jag vid 01 och hade hemskt ont i axeln och ner mot bröstet/hjärtat.. visste inte hur jag skulle göra, det kan ju va mycket när man är gravid och ännu mer när det är två barn i magen som trängs..
funderade och skulle se om det gick över i 1 1/2 timme, men det gjorde det inte så jag ringde mamma och frågade vad sjutton jag skulle göra, om jag skulle åka till akuten eller inte.
Vi kom överens om att jag skulle försöka klara mig till morgonen, blev det värre var det ju bara att åka in liksom, vi bor ju så nära..
så jag somnade efter ett tag..

Imorse fick Ronny lov att va hemma från jobbet, jag hade såå ont..
på natten gjorde det bara ont när jag låg ner, men imorse kunde jag varken sitta eller ligga eller stå.
Att andas var typ omöjligt då det gjorde in i helvete ont och det kändes som om lungan skulle spricka.

Så jag ringde vårdcentralen och frågade lite, hon sa att jag skulle åka in till akuten på en gång för det kunde va en propp.
Fyy vad rädd jag vart.

Jag är verkligen inte den som åker in på akuten för minsta lilla, jag är väldigt tålig och tänker att äh det går över, och oftast så går det ju över också.. varför nojja upp sig liksom..
Har nog inte varit på akuten mer än 5-10 ggr i hela mitt liv. Åker man dit för ofta så känner dom ju igen en och då tar dom en inte på allvar heller.. Man vill ju inte åka dit om det verkligen inte är allvarligt heller, därför väntar jag hellre och vips så går det ju över .. men inte nu, och eftersom jag bär på två liv så var det lika bra att åka in..


Men jag åkte iaf in och fick komma in på en gång, dom tog massa prover och ekg och allt sånt.
Dom tänkte röntga lungan men eftersom jag är gravid så gick det inte för dom kunde inte spruta in sån där kontrast grejs..

Alla prover var iaf bra, ett prov som kan tyda på propp i lungan var förhöjt men det är det på alla gravida så det hjälpte inget.. men vad dom kunde se så var det ingen fara.
Det kunde va nån muskel som det hänt nåt med, eller en irritation i lungan, som går över av sig självt.

Men jag ska såklart åka in om det blir värre..


Dom bygger & renoverar ju på akuten, och jävlar vilket liv det var där.. kändes som om man var på nån byggarbetsplats.. kan ju inte va bra för nån som kommer in och är halvdöd eller nåt hehe.


Men nu hoppas jag att det går över, jag orkar inte med nå sjukhus i onödan..


Sen kom Anki till Mora och hon åkte hit, jättetrevligt att umgås!!
Hon är kvar här än, ska snart åka, sen imorgon tar ju Mattias & Jessica studenten, så då ska vi ner dit och till Selja och fira.
Anki är alltså Mattias & Jessicas syster, min låtsaspappas dotter.
Så vi har vuxit upp tillsammans och är typ som systrar.
Synd bara att vi bor så långt ifrån varandra.
Men men.
<3


Skriver väl mer sen eller imorgon.

Hej hej.



Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Oj vilken tur att det gick bra! Kram!

2010-06-03 @ 22:31:20
Postat av: Jessica

Oj detta låter inge kul, Du tror inte att det kan vara gallstensanfall? det brukar vara skitjobbigt, Jag fick det, och mamma fick det när hon var gravid sist. då får man svårt att andas och det smärtar som fan mellan brösten typ och strålar ut i ryggen/axlarna.. Hoppas de hittar nå var orsaken är.. kan ju hålla tumarna på att det twinsen som knökar där inne, det lär vara ganska trångt där inne nu, om det är nerver och sånt.. Puss

2010-06-04 @ 12:44:12
URL: http://jessansegna.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback