Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Tidsfördriv.

Jag fick reda på att jag var gravid: Minns inte datum just nu, men i mitten på nov tror jag.

Såhär fick jag reda på det: Det var planerat, så det blev några test några veckor eftersom mensen inte kom.. sen till slut var det positivt :)

Jag tror det kommer att bli: Minst en pojke vet vi. Den andra får vi se ;)

Det här undviker jag att äta och dricka: Alkohol självklart,, stark mat pallar min mage inte av,, m.m.

Lukter som jag inte klarade av i början: Oj, allt allt allt. GUD vad hemsk tiden var tills v.23 typ, spydde hela tiden för ingenting och fick knappt behålla mat ens.

Följande små egenheter har jag fått: Älskar goda dofter, kan lukta på t.ex. sköljmedel i evigheter haha.

Första gången det rörde sig i magen: Tidigt, typ v.10-12. inte så konstigt eftersom det var två pluttar där inne ;)

Första gången det började sparka ordentligt: Det sparkade ju starkare och starkare efter v.12..

Såhär kändes de första sparkarna: Lika mysigt som jag mindes det :)

Musik jag spelar för bebisen i magen: Olika..

Magen började synas: Vet faktiskt inte, det tog ett tag eftersom jag spydde av allt och gick ner i vikt,
men ..


Såhär kände jag vid ultraljudet: Tuusen känslor! Att få se TVÅ huvuden på skärmen var helt otroligt, vilken chock, vilken glädje, vilken rädsla.. det kommer jag aldrig glömma!

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Mysigt :)

De första mammakläderna var: Har inte köpt ett enda mammaplagg.. har kunnat ha mina kläder rätt länge, varför slänga ut pengar när det inte behövs.. sen när magen blev större så har jag bara köpt vanliga, kanske lite större kläder, iaf tröjor som är lite "utsvängande" vid magen osv..



Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback