Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Måndag idag.

Fick en kommentar om att jag verkligen borde färga håret..

jag vet att det inte är särskilt farligt att färga håret under en graviditet,
men vet att pga hormonerna kan det bli helt stört, har vänner som har haft så,
och eftersom jag mått/mår så dåligt under denna graviditet så har jag inte orkat fixa med sånt,
även för att jag tycker det stinker så otroligt äckligt med hårfärg, och det klarar jag inte av när jag mår som jag gör.
Pga alla hormoner som är dubbelt så många som krånglar under denna tvillinggraviditet
så har jag tappat massa hår, det har blivit slitet och konstigt, och då lockar faktiskt inte ännu mer slitning så värst mycket..
Jag vill färga håret, men känner inget måste.. jag får väl se ut som jag vill :p

Såhär står det iaf på gravid.se:

Det finns experter som anser att man ska vara försiktig med att färga håret och bleka slingor under graviditeten, men det finns inga bevis för att det skulle vara farligt för barnet. För många år sedan innehöll hårfärgningsmedel en del ämnen som kunde vara skadliga, t.e.x. formaldehud, men numera finns det vanligtvis inga sådana kemikalier i dem. Den enda ingrediens som man eventuellt kan vilja undvika är stenkolstjära, eftersom vissa experter misstänker att den kan vara cancerframkallande. Om du är det minsta orolig är det bättre att använda växtbaserade produkter. En varnning: Graviditetshormonerna kan få håret att reagera annorlunda på färgningen, så det kan hända att du får en annan färg än den du räknat med. Det finns heller inga belägg för att de kemikalier som används vid permanent skulle vara skadliga för barnet eller dig. Däremot får du vara beredd på att håret kan reagera annorlunda även här, t.e.x. krulligt istället för lockigt.
Barnmorskan Therese



Nu ska jag & Hugo åka till mormor/mamma,

har inte sovit ett dugg inatt så vi åker dit så får jag lite hjälp med Hugo för jag mår icke bra..

pappa Ronny jobbar kväll..

Hej hej.

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Pepp-kram!



Finns viktigare saker än hår.

2010-03-29 @ 15:05:03

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback