Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Tisdag.

Sitter här och tittar på tv4, ganska intressant på morgonen ibland. Det var nyss middagstipset,

lax, och guud va gott det såg ut :) Jag ska nog göra lax till lunch idag :)

Har sovit jättedåligt inatt,, hade en hemsk mardröm hehe, om typ spöken & rymdmonster hahaha.

Men jag var livrädd när jag vaknade sen kunde jag inte somna om.

Jag har ju alltid känt på mig om det spökar osv,, i förra lägenheten var jag livrädd ibland, här har jag inte känt av nåt sånt som tur är.. det värsta var nog när jag bodde i Selja, får rysningar än idag bara jag tänker på allt. Syrran har också märkt av massor där, TUR att jag inte bor där längre :p

När mamma bodde på rödmyren/Hallonstigen kändes det också väldigt mysko,,
rödmyren ligger ju på en jättegammal plats där dom brände häxor förr i tiden :p
 men när jag vaknar mitt i natten och är den enda som är vaken så tänker jag jämt på massa sånt och skrämmer upp mig själv :p
Mina nerver tål inte sånt där.


Imorse när Hugo vaknade och jag sa att idag ska vi till dagis, så lyste han upp som en sol, hade världens leende & sa NEEEOO.
Som förut när vi skulle till dagis.
Så sa jag att Neo är borta, men du har många andra kompisar att leka med där.
Då försvann leendet.
Sen när vi kom fram till dagis och skulle klä av han så sa han Neo flera gånger & tittade runt,
men det var ingen Neo där. Han gick in och satte sig vid en back med leksaker alldeles ensam,, annars brukade han träffa Neo & dom lekte tillsammans..
det skär i mitt hjärta, stackars lilla barn, båda två..
Hugo förstår ingenting, men han har ju andra kompisar där som han brukar leka med.
Det finns liksom inget annat att göra än att vänja sig & gå vidare.

Hugo ska börja gå andra tider nu eftersom jag slutat studera & dom barn som inte måste vara där vid vilan ska få sluta tidigare än 14.
Jag orkar helt enket inte, och istället för att känna pressen & ångesten när jag inte gjort det jag ska så slutar jag,, och det känns bra. Nu slipper jag få ångest & kan lägga min energi på annat, Hugo & kanske umgås med vänner osv. Om 3 månader kanske bebisarna kommer ut, tiden går fort, så jag måste försöka tänka på vad jag gör & vad jag orkar både fysiskt & psykiskt..

Men isåfall blir det 7.45-11.45 tis,ons,tors.
Eller 8.45-11.45 varje dag.
Jag vet inte vad vi ska välja :p
Det beror ju på mig,, ibland mår jag så dåligt på morgonen så att gå till dagis är jättejobbigt.
iaf om det är så pass tidigt som vid 7-8.
Men samtidigt hade det varit skönt att bara ha han där 3 dagar / vecka så vi kan göra annat tillsammans på dagarna & att jag kan känna att "åh imorgon så behöver jag inte stressa iväg.."
bara det är jobbigt för psyket , att vet att jag ska kämpa mig upp & iväg tidigt på morgonen hela veckan.. 3 dagar känns mer lugnt liksom.

Det är mycket funderingar som snurrar..
jag längtar tills jag fått mina bebisar, så jag mår lite annorlunda igen..
det kommer ju va bättre att ha dom ute än att gå och va gravid för denna graviditet har varit så jobbig. Även fast jag vet att det blir jobbigt & att vi kommer va trötta & ha fullt upp & bla bla som alla tjatar om.


Nu ska jag göra en tvätt.

Puss & hej



Kommentarer
Postat av: Marit

Hej gumman! De kommer att bli bra.. Upp med hakan nu :) De ordnar sig alltid!!



Du, ta och kom hit om du vill.. Eller så kan vi träffas hos dej. Bestäm du.



Kramar i tusen

2010-03-09 @ 11:42:23
URL: http://marithansson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej! Vart i Selja bodde du? Nyfiken! ;) Jag bor ju där ! :)

2010-03-09 @ 15:46:27
URL: http://liz83.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback