Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Söndag.

Åh vad jag är trött på att inte orka göra saker.
Varför mår jag alltid så himla dåligt fram till ca 13 på dagarna?
Men efter det orkar jag mer.
Konstigt..
Är så trött på att liksom bara sitta hela förmiddagarna..
Jag orkar liksom inte ens stå upp, att gå ifrån soffan till badrummet som är ca 2-3 meter ifrån är riktigt jobbigt, jag blir helt slut och håller på att svimma.. har noll kraft kvar. och jag har haft jättebra kondition eftersom jag varit ute och gått så mycket och rört mig hela dagarna,
men nu är det som bortblåst.
Så ska det inte vara egentligen.
Men det är väl så, att bära på två barn som växer fortare och fortare och tar så mycket näring och är så krävande tar på min kropp. Men jobbigt är det och jag är less.
Känns som om dessa veckor som är kvar är väldigt långa.. har saker planerade men jag ska orka också, och dom dagar då jag inte har nåt planerat är också jobbiga,,
jag gruvar mig inför veckan, att lämna Hugo på dagis är inte så lätt alla dagar..


Jag vill ut & gå! Jag vill hälsa på folk, jag vill umgås, göra saker överhuvudtaget.
Blir så trött på folk som säger att "du kommer inte orka så mycket sen heller" osv..
men herregud, då är jag faktiskt inte gravid längre och bara det gör vääldigt mycket.
Nu är jag så hindrad för att jag inte KAN göra saker, när bebisarna är födda bär jag inte på dom i magen och det är inte lika krävande av min kropp att dom ska överleva liksom.
Jag längtar tills dom är ute, till det där jobbiga som folk snackar om,
sömnlösa nätter, zombietiden då man inte är van med bebisar innan man fått in rutinerna,
all stress som det kommer bli med 3 barn..
för det kommer va så mycket enklare än nu.


Och något annat jag blir trött på är människor som tror att dom vet & kan allt och dom ska alltid lägga sig i andras liv och tro att dom kan allt så mycket bättre än andra. Vissa människor verkar alltid tro att jag är helt dum i huvudet och att jag har noll koll. Jäkligt trött blir man på sånt.
Och att jag aldrig får tycka saker, så fort jag nämner nånting om nåt speciellt så ska det alltid gnällas om att jag inte borde tycka så, utan jag ska rätta mig efter andra..
jag får väl tycka vad jag vill, spela roll vad jag skriver på min ynka lilla blogg egentligen,
jag skriver bara mina tankar just för stunden och ibland (som nu) så lättar jag mitt hjärta..
Men det är väl tydligen fel det med.
Men duger det inte, så varför är vissa så nyfikna och är in här och läser så ofta??!.

Och sen att endel gnäller på att man aldrig hör av sig, men va fan hör man aldrig nåt tillbaka eller om jag alltid är den som ska höra av mig så tröttnar man.. man kan inte räkna med att folk ska höra av sig om man aldrig hör av sig själv.


Ursäkta mig men jag är bara less..
nu när jag verkligen har mått så här och inte har kunnat göra så mycket så
har jag verkligen sett vilka det är som bryr sig, som faktiskt hör av sig till mig för att kolla hur jag mår eller dom som faktiskt varit hit och hälsat på.
Besviken är jag, trodde vissa andra var närmre än vad dom tydligen är..
Men att bli besviken hör till livet och jag ska sluta bli ledsen för dom jag förlorar är ju inte värd min energi alls om dom inte ens kan fråga hur man mår när dom vet att man mår så jävla dåligt..
varför ska det vara så svårt att bry sig om andra? Men är man van att allt alltid har handlat om dom själva och dom är vana att få all uppmärksamhet så är det väl svårt att inse det själva och att faktiskt bryta det mönstret och börja tänka på andra människor..


NU har jag lättat mitt hjärta och gillar ni inte det så kan ni sluta läsa, jag skriver bara hur mina känslor är, kanske som ett rop på hjälp för att jag faktiskt behöver stöd just nu,
för jag är så nära botten och jag vill verkligen inte dit..

några veckor till sen är denna jobbiga graviditet över!!


 


Kommentarer
Postat av: Ellie

Har också väldigt jobbiga mornar. Vet precis hur det är. Orkar ingenting på förmiddagen. Får i mig frukost sen får jag lov att lägga mig igen. Nu börjar det bli så illa så jag får ingen luft heller och det är som värst på morgonen men kan även komma på dagen. Jag längtar oerhört mycket av att bli av med denna mage. Det är inte så jäkla roligt att bära på 2 och större kommer den att bli det är det som känns så himla jobbigt med.

Men man får tänka på vad som komma skall så orkar man stå ut med denna smärta, värk, andfåddhet, oork osv...

2010-05-16 @ 12:17:00

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback