Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

UL :)

Kom hem för en stund sen, har varit ute och gått till sjukhuset på UL sen till willys och hem,,
ingen lång vända men fan va jobbigt det är, får så ont i magen.
Men det var skönt att va ute i solen lite :)

På ultraljudet var allt bra, och Hugo var lugn & snäll hela tiden och babbla på om bebismage och lillebror :)
Han förstår nog inte vad allt är men det kan man inte begära av en 2 1/2 åring heller.


Bebisarna har växt, nu väger bebis 1 1498 g, och bebis 2 väger 1428 g. Det skiljer typ 70 g så det är ingen märkbar skillnad.
Dom är "normalstora" för tiden och följer sina kurvor jättefint.
Bebis 1 ligger med huvudet neråt och kroppen upp på min högersida,
bebis 2 ligger mer på tvären med huvudet alldeles under mitt högra revben och ner mot min vänstersida.
Hon sa att chansen var stor att dom ligger såhär tiden ut, och eftersom bebis 1 ligger med huvudet neråt och den andra då går att vrida på när 1an är född så var chansen stor att det blir vaginal förlossning :)
Skönt att veta. Men dom kan ju ändra på sig, man vet aldrig liksom, även om risken inte är så jättestor eftersom det är så trångt i magen.

Bebis 2 tittade jättebra på oss så vi såg ansiktet jättetydligt, skitcoolt :)

Hon trodde även att det kanske inte är enäggstvillingar, hon tyckte att det såg ut som två skiljeväggar och två moderkakor som växt ihop lite.
Och eftersom vi inte har sett könet 100 % på ena utan det synts lite dåligt, och ultraljud är ju aldrig 100 % säkert heller, så kan det kanske vara en liten tjej där inne också ;)
Det vore kul att få en av varje faktiskt.
Men är det två pojkar så gör det inte mig nåt :)
Hon såg inte könen nu, bebisarna är ju så stora och rör på sig så det är nog svårt att utpeka vad som är vad + att dom gömmer sina kön med benen ibland :p

Så vi får se helt enkelt.
Kanske på nästa UL eller när dom är födda.

Eftersom allt var så bra så behöver vi inte komma tillbaks förrän om 4 veckor,
då är jag i v.34-35, sen beroende på hur allt var så kanske det blir varannan vecka,
men då står det ju inte på förrän dom är födda :p
Tänker man veckor så går tiden skitfort,
men jag tänker dag ibland, och då går tiden sakta :p


Allt känns bra just nu :)
Hoppas den känslan håller i sig ett tag.


Inte undra på att man mår som man gör när man bär på 3 kg barn + fostervatten & moderkakor redan nu, det är liksom ungefär vad en bebis väger när det är dags att födas :p
Jag går in i v.31 på onsdag.




Kommentarer

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback