Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Bra dag!

Idag är en bra dag!
Det var jätteskönt att prata med psykologen, har mått så dåligt dom senaste dagarna,,
varje gång jag är dit ska jag göra ett slags test som kollar hur pass deprimerad man har varit dom 3 senaste dagarna.. har man över 40 poäng borde man läggas in.
Idag hade jag 42.. ooops... inte bra inte bra.
Har verkligen mått dåligt..
Förra gången jag var dit hade jag 37.

Men det känns så bra, så skönt att jag har kommit en liten bit framåt iaf.
Att jag faktiskt får hjälp, och hjälp kommer jag få!
Ska få ett personligt ombud som ska hjälpa mig med att organisera vissa saker,
kan ju knappt vika tvätt längre pga tvångstankar/handlingar..
allt blir liksom lite kaos här hemma, och Ronny får man inte så värst mycket hjälp av, han jobbar ju faktiskt också.. så man kan få någon slags hjälp med allt möjligt.
Ska få en arbetsterapeut också, som skulle hjälpa mig med nåt annat,,
och en god man som hjälper till med räkningar & ekonomin osv..
Det kommer bli jävligt svårt, jag har ju ett sånt kontrollbehov!
Men jag tycker det känns såå skönt att veta att jag KAN få hjälp & stöd när jag mår som sämst..

Vi ska även utreda om det kan handla om något neuropsykiskt (eller va de hette),
alltså ADHD, ADD, Borderline, Asperghers osv. Har ju endel sånt i släkten och det är tydligen ärftligt, så vi ska iaf utreda det.. det skulle faktiskt förklara EN HEL DEL om man fick ett slags svar på varför jag alltid mått som jag har gjort och varför jag aldrig klarat av nånting osv..

Och om det inte är nåt sånt så har vi iaf utrett det och kan då utesluta det.
Så det känns bra att kolla upp lite..


Nu är jag väldigt ärlig i detta inlägg men det är väl lika bra..
Men detta kommer ta väldigt lång tid, är så hemskt mycket som ska gås igenom och det handlar ju om typ hela mitt snart 25 åriga liv.

Jag känner mig positiv, det känns som om saker & ting kommer lösa sig.
Inte bara med mig själv, är så mycket annat som hänt också.
Vi är på väg uppåt igen! :)


Efter jag var där så var jag, Ronny & tvillingarna och handlade medans Hugo var på dagis,
han är ganska jobbig att ha i affärer,, ska ha ALLT, (han är lite bortskämd, tyvärr..)
och skriker och springer iväg och massa sånt..
men jag unnade mig faktiskt 2 st nya blommor :)
Jag älskar blommor. :)




;)




Nu ska jag & Hugo städa i hans rum!

Puss & hej

Kommentarer
Postat av: Ammie

ÅÅ gumman, du är så stark! Du får inte glömma att jag finns här för dig, dag som natt!



Älskar dig sååååå! skulle inte klara mig utan dig o min syster <3



Puss

2010-11-17 @ 12:59:29
URL: http://ammiecool.webblogg.se/
Postat av: Helen

Hihi va söt du e gumman :) Nu e de faktiskt dax att vi träffas snart. På tok för längesen nu.. Puss <3

2010-11-17 @ 14:10:58
URL: http://helenlindh.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad glad jag är för din skull! Skönt för dig att få det uppkollat, om det kan bero på någon sjukdom eller inte. Skönt att få veta iaf. Och helt fantastiskt bra att du kan få sådan hjälp i hemmet! Underbart bra för din skull! Ta bort de stora bördorna, åtminstone för tillfället. Du säger att du har ett kontrollbehov, det är bra att någon annan gör sakerna men du kan ju ändå ha kontroll på tex pengarna. Jag menar inte att det är bra att ha ett kontrollbehov, jag menar att det är bra att ha koll och kontroll. Om du förstår? :)

Det är mest underbart att du känner en sådan lättnad nu. Jag vet inte varför men jag blir så glad för din skull! Jag kanske också skulle behöva något liknande. :)

Jag tycker också att det är jättebra att du är helt ärlig för då kommer du vidare i din utveckling och du skäms inte för dig själv. Det är jättehäftigt och bra. Jag är imponerad av dig att du vågar! Det är verkligen inte många som gör det.

Bra med blommor, vita är en ljus och positiv färg!

Det enda jag inte tycker så mycket om är att ni skämmer bort Hugo. :P Bra att ni är medvetna om det iaf, då kanske ni kan göra något åt det? Det kan vi ju prata om när vi ses, typ mitt favoritämne haha! :P

Nu har jag verkligen skrivit av mig, ska se om det var något mer.. Ja! Du är så fin med de där kläderna och håret och örhängena! Min fina vän. :)

Vad jag skulle vilja krama dig nu, en stor och lång kram! :) Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

2010-11-17 @ 16:46:06

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback