Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Fredag!

Helg.. inte för att det är så stor skillnad för oss.. varje dag känns som helg hehe..
blir nog annorlunda när Ronny börjat jobba igen och man får lite rutiner i vardagen.


Imorse när jag vaknade vart jag helt förvånad, fattade ingenting först.
Jag vaknade av att Hugo pratade, tittade vad klockan var och såg att den var ca 7.30,
Max smågnällde och jag funderade varför,, är så van att dom sover mellan typ 5-9 och är mätta.
Men då kom jag på att dom inte hade ätit nåt inatt!
Fick lov att fråga Ronny haha, ifall jag hade varit så trött  så jag glömt eller nåt..
men dom sov hela natten :)
Så inatt har jag sovit ca 7 timmar i sträck! Förutom när jag fick sms kl 2 inatt men då halvsov jag också..
så många timmar har jag inte sovit i sträck sen ett tag innan bebisarna föddes.. där på slutet sov man ju så dåligt med väärldens mage och var kissnödig hela tiden.

Tänk om dom börjar sova hela nätterna snart, gud va skönt det hade varit.
Men det var nog bara tillfälligt.. men ändå, gud va skönt att sova så många timmar :D


Sen har vi badat dom & myst, smörjt in dom å sånt. Det är så mysigt, det syns att dom tycker det är skönt, fast dom är lite kittliga båda två också ;)
Dom är så söta nu när dom ler  & "pratar" :)

Nog märks det att dom är för tidigt födda och inte är redo för vissa saker som bebisar ska kunna i två månaders åldern. men dom är duktiga ändå tycker jag. :)
Man måste ju ändå komma ihåg att dom egentligen är en hel månad mindre..

Fixera blicken gjorde dom tidigt, och allt annat har dom gjort i "normal takt", men dom har inte skrattat med ljud än.. det gjorde Hugo när han var 8 veckor, och bebisarna är över 10 veckor gamla nu. Men som sagt, dom har några veckor tillgodo, som BVC säger.

Nu ska jag försöka roa Hugo en stund.. Ronny är på körskolan, han skulle köra dubbel-lektion idag så han blir borta några timmar..



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Va kul när dom börjar le :) När brukar bebisar göra de? :)

2010-09-10 @ 13:57:47
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: Joline ensamstående tvåbarnsmamma!

åh men vad mysigt det måste vara ändå, men kan förstå att det måste vara väldigt tufft med två bebisar samtidigt också, vad tycker brorsan?

föddes dem förtidigt eller?

2010-09-10 @ 14:12:06
URL: http://mamiij.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback