Tailsweep Analytics Nina, mamma till Hugo o tvillingarna Max o Vincent -

Mina tankar.

Gud va dagvild jag är, det är väl onsdag idag? fick lov att kolla på text tv haha.

Börjar med att svara Birgitta:
Tack för din kommentar, du har nog rätt. Jag borde vila mer. Det tog ganska mycket energi att måla om hallen, samtidigt ta hand om allt annat (mat, handla osv.) & ta hand om barnen.
Det blev så långdraget, vi målade klart sista byrån igår. Så idag om vi hinner ska vi plocka i ordning och fixa detaljer..
Nu är jag trött på att måla.

Men det är gjort och det är skönt att ha det gjort! :D



Finns fler anledningar till att jag mår såhär har jag kommit på..
har börjat blöda igen, barnmorskan sa att man kan göra det runt 8 veckor efter förlossningen, och det tar ju rätt mycket ork att blöda.. haha äcklig info jag vet :p
Men det är ju bara en del av livet och att föda barn, det är liksom inte bara att va gravid, föda barnet och tro att kroppen är som normal på en gång efteråt..
Det händer MYCKET med kropp & själ & hormoner & ork & allt vad det är.

En sak som också tar energi är att man ska lära sig att ge 2 barn till uppmärksamhet och kärlek, och att även ge lika mycket till Hugo.
Det är ju en omställning, och det tar tid innan man vänjer sig hur man ska göra med allt..


Det är en omställning även för Hugo, allt som hände i samband med att tvillingarna föddes tog på Hugo, det märks.
Jag kommer aldrig glömma hans min när han hälsade på i Falun, när han såg mig med två bebisar, och jag grät såklart eftersom jag inte hade sett Hugo på en vecka.
Jag kände mig så taskig mot Hugo, han förstod nog ingenting, helt plötsligt var jag liksom borta och
han bodde med min mamma när Ronny inte var i Falun med mig, sen när han hälsade på mig så var det två barn till där..
jaja..
det är nåt man måste gå igenom när man skaffar syskon..
men det tar tid innan man har hanterat allt psykiskt..


Så kan det va..
allt borde ju bara bli bättre och bättre.. just för tillfället känner jag mig optimistisk.


En stor grej är att jag tänker på min vikt hela jävla tiden, tänk om man kunde sluta bry sig så mycket om det just nu, det är faktiskt bara 2 månader sen jag bar på två barn i min mage. + att jag faktiskt har haft Hugo i min mage för 3 år sen.
Alla blir inte smala och huden drar inte ihop sig på en gång och magen blir inte platt direkt efteråt.
Alla är olika.
Men ändå jämför man sig med alla andra och ser sig själv som nåt sämre än dom..


Jag vill även umgås med folk. Men jag har varken haft tid eller ork..
men jag hoppas det blir bättre snart. Som sagt så tog hallen mycket tid och ork.



Nej nu ska jag göra mat, fiskgratäng :)
Bebisarna sover och Hugo ligger i soffan och tittar på Toy Story 2, hans nya favorit är Toy Story :)
Vi tänkte gå på bio (toy story 3) med Hugo, utan tvillingarna, så han får egentid med oss.
Men det är så jävla dyrt, 250 spänn för oss 3.. vilket vi inte har råd med nu tyvärr.. :(



Puss & heeej







Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin ♥

Det är dyrt att gå på bio, även på barnfilmerna nu för tiden. Tråkigt att det har blivit så!

Jag vet vad du menar med att jämföra sig med andra, det ska man absolut inte göra, men det är svårt att låta bli tyvärr.. kram

2010-09-01 @ 19:15:08
URL: http://beabus87.blogg.se/

Skriiiiv =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback